مدیرکل بانوان استانداری آذربایجان شرقی:

مراقبت های بهداشتی باید بر درمان ارجحیت پیدا کند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مراقبت های بهداشتی باید بر شیوه های درمانی ارجحیت پیدا کند، افزود: ما باید سیستم بهداشتی را در جامعه تقویت کنیم تا مردم بتوانند با کمترین هزینه از سلامت خود مراقبت کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ 18 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، زهرا کوهی در همایش حمایت از حیات جنین با تاکید بر ابعاد سلامت دینی و اخلاقی، با اشاره به اینکه سقط جنین یک جرم و خلاف آموزه های دینی است، افزود: سقط جنین آثار منفی روحی و روانی بر مادران دارد.
وی حمایت از حیات جنین را یکی از رویکردهای مهم دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و اظهار کرد: جوانی جمعیت به لحاظ اینکه دغدغه ای مهم برای سیستم بهداشتی و درمانی، سایر دستگاه های اجرایی و مردم در حوزه های انسانی است، از اهمیت بسیار محوری برخودار شده است.
کوهی ادامه داد: از بُعد حاکمیتی دستگاه های اجرایی ملزم و پایبند به اجرای برنامه ها برای پیشبرد اهداف در جامعه هستند و با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ۱۴۰۰ حمایت از حیات جنین اهمیت بیشتری پیدا کرد و تکلیف اصلی در این راستا بر عهده بخش بهداشت و درمان گذاشته شد.
وی با اشاره به ماده ۵۵ و ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، یادآور شد: سیستم بهداشت و درمان در این ماده قانونی مکلف است طوری عمل کند که سقط جنین را برای خانواده و یا مادر مانع شود.
کوهی جایگاه ویژه ماماها در اجرای قانون جوانی جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ادبیات ارتباطی با یک زن، جوان، مادر باردار و خانواده ای که تمایل به فرزندآوری دارد یکی از مسائل جدی در حوزه روانشناسی مراجعان است و با همراهی ماماها و ایجاد حس امنیت، آرامش و اعتماد این روند می‌تواند مشوق خوبی در بحث افزایش زایمان طبیعی، رشد جمعیت و پیشگیری از سقط جنین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار