فرمانده سپاه عاشورا:

آماده پاسخ پشیمان کننده به صهیونیست‌ ها هستیم

کد خبر: ۱۱۸۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸ 12 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباسقلی‌ زاده در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی بمناسبت روز خبرنگار، با تبریک فرا رسیدن این روز به فعالان رسانه‌ای، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش اساسی در فرهنگ‌سازی و مدیریت افکار عمومی دارند و من ما روز را گرامی می‌داریم. خبرنگاران می‌توانند با کار فرهنگی و رسانه‌ای رویکردهای مدیران و مسئولان را هم اصلاح کنند.

وی ادامه داد: سپاه سرباز ولایت و مولود انقلاب اسلامی است در هر جایی که لازم باشد، وظیفه سربازی خود را انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه عاشورا در موضوع پاسخ به تجاوزات صهیونیست ها، گفت: ما در این خصوص منتظر فرمان رهبری هستیم. ما مطیع امر ولایت هستیم و ایشان هر تدبیری داشته باشند چه مجازات متجاوزان و چه صبر و تحمل، اطاعت می‌کنیم. ما آماده پاسخ پشیمان کننده به تجاوز اخیر صهیونیست ها هستیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده در مورد انتخابات موفق گذشته اظهار کرد: ما در استان ۲۰ درصد افزایش مشارکت در دور دوم داشتیم و حداکثر تلاش ما برای جلب مشارکت بود. رویکرد سپاه تنها همین بود و بیان شاخص های انتخاب اصلح و ما به هیچ عنوان به نفع افراد وارد انتخابات نشدیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شائبه حمایت سپاه از برخی کاندیداها، تأکید کرد: نظامیان حق فعالیت سیاسی و انتخاباتی ندارند و حق تبلیغات عمومی ندارند و در قانون و مقررات مجازات هایی در این خصوص پیش‌بینی شده است، اما اینکه فردی نظامی دیدگاه خاص سیاسی برای خودش داشته باشد منعی ندارد، اما نباید این رویکرد سیاسی به صورت عمومی و فعالیت انتخاباتی بروز کند.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با تبریک تشکیل دولت چهاردهم، تاکید کرد: رویکرد سپاه همکاری صد درصدی با دولت است. ما در عرصه‌های خدمت و سازندگی همواره در کنار دولت بودیم و با تغییر دولت‌ها تغییر رویکرد نمی‌دهیم.

سردار عباسقلی‌زاده درباره مطالبات مردم آذربایجان از دولت جدید، گفت: خوشبختانه آقای دکتر پزشکیان با مسائل و مشکلات استان به خوبی آشنا هستند. انتظار ما از رییس‌جمهور، پاسخ به مطالبات دیرینه مردم از جمله منتفع شدن استان از معادن و صنایع بزرگ و همچنین مشارکت نخبگان آذربایجان در تشکیل دولت است.

وی تاکید کرد: استقلال مس آذربایجان متاسفانه در دولت گذشته به صورت کامل محقق نشد و امیدواریم این مطالبه جدی در دولت آقای پزشکیان محقق شود.

این فرمانده ارشد سپاه، افزود: ما در موضوع جوانان تحصیل کرده با مشکل مواجه هستیم و در استان ۴۰ هزار نفر فرد بیکار تحصیل کرده داریم.

سردار عباسقلی‌زاده تاکید کرد: ما در مورد انتقال آب ارس و احیای دریاچه ارومیه مطالبه جدی داریم و اجرای طرح‌های نجات بخش دریاچه ارومیه باید به سرعت ادامه یابد. 

وی ادامه داد: برای انتفاع مردم استان‌های آذربایجان از منابع آبی منطقه، انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه مطالبه یک جدی و کارشناسی شده است. با انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه، هم دریاچه احیا می‌شود و هم مشکل استان‌های آذربایجان با انتقال آب ارس حل می‌شود. این کار می‌تواند با مشارکت همه مردم و بخش خصوصی باشد که هم مزیت‌های زیست‌محیطی خواهد داشت و ظرفیت‌های گردشگری منطقه را شکوفا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار