جایگزین پزشکیان در مجلس شورای اسلامی کیست؟

تبریز-بیش از یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد، در این انتخابات مسعود پزشکیان بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد و یک کرسی نمایندگی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر را خالی گذاشت. حال سئوال اینجاست؛ تکلیف این کرسی خالی چه زمان مشخص می‌شود؟
کد خبر: ۱۱۸۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ 12 August 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک آذربایجان شرقی»، حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو دارای شش کرسی از ۱۹ کرسی آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی است. در این حوزه انتخابیه تبریز، روح الله متفکرآزاد و مسعود پزشکیان در دور اول راهی بهارستان شدند.
 
تکلیف دیگر کرسی‌ها نیز با دور دوم انتخابات مشخص شد و طی آن علیرضا منادی سفیدان، علی جعفری‌آذر، رضا صدیقی و علیرضا نوین به مجلس معرفی شدند.
 
اما با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد و یک کرسی نمایندگی مجلس حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر خالی ماند.
 
 بر اساس اطلاعیه شماره یک معاونت سیاسی وزارت کشور انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو برای جایگزین مسعود پزشکیان، روز جمعه برابر با ۶ تیرماه سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.
 
به گفته مدیرکل امور سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر ستاد انتخابات استان و به استناد بند‌های الف و ب ماده ۳۲ قانون انتخابات مذکور، داوطلبان مشمول این ماده و تبصره‌های ذیل آن باید حداقل ۶ ماه قبل از ثبت نام، از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
 
 بر همین اساس برای ثبت نام، گواهی پذیرش استعفاء از سوی مقام مسئول، نهایتاً تا تاریخ ۲۵ مرداد ماه سال آینده قابل قبول خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار