اعلام آمادگی کارخانجات گیلان برای دریافت برگ سبز چین سوم چایکاران

اعلام آمادگی کارخانجات گیلان برای دریافت برگ سبز چین سوم چایکاران

کد خبر: ۱۱۷۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 06 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان؛ در جلسه ای که امروز ۱۵ مرداد۱۴۰۳ با حضور مدیرکل اقتصادی   استانداری گیلان ، فرمانداران مناطق چایخیز و دستگاه های ذیربط در گیلان برگزار شد،  فرماندار لنگرود با توجه به فروش نرفتن بخشی از چای خشک استحصال شده امسال و باقی ماندن مقداری از چای خشک سال گذشته در کارخانجات چای، اظهار داشت:
 در فاصله بین چین دوم و سوم تعدادی از کارخانجات باز بودند اما اگر قرار باشد این مدت باقی مانده را هم سپری کنیم باید به تناسب فضایی که داریم تعداد بیشتری از این کارخانجات باز باشند .مثلا در بخش هایی مانند کومله یا اطاقور  بتوان یک کارخانه را باز نگه داشت  تا مشکل مرتفع شود اگر چه کارخانه داران محترم نگران فروش آن هستند اما اعلام آمادگی کردند که برگ سبز  چایکاران را ابتیا ع  کنند.
محمدرضا جلالی مقدار چای خشک فروخته شده توسط کارخانجات استان را یک هزارو  ۹۱۰  تن   اعلام کرد  وافزود :
این درحالیست که هنوز  ۲هزار و ۱۳۰ تن در این کارخانجات باقی مانده است که باید راهکاری برای آن پیدا شود.
فرماندارشهرستان لنگرود با توجه  به ۳۰ هزار تن چای  خشک تولید شده در کشور گفت:
 اگر چه تنظیم بازار وظیفه دولت است اما بنا نیست خود دولت انجام دهد، کارخانجات و تولید کننده باید تلاش در کیفی سازی و برندسازی کنند ،مسائل بهداشتی را رعایت کنند، اعتماد عمومی به مصرف چای داخلی موجب احیای صنعت چای خواهد شد. بپذیریم وقتی ۳۰ هزار تن چای تولید شده را نمی توانیم بفروشیم پس فرآیند مصرف عرضه و مصرف بازار داخلی و خارجی دچار مشکل هست همه ما در این چرخه نقش داریم.
فرماندار لنگرود در ادامه در رابطه با عملکرد کارگروه گفت :
در بحث تامین تسهیلات ارزان قیمت باید کارگروه به نتیجه برسد و اینکه دو سه ماه آینده چگونه با هم تعامل داشته باشیم تا چین سوم و چهارم به اتمام برسد .یعنی من بعنوان بدنه دولت و کارخانجات چگونه عمل کنیم که مردم راضی باشند. البته ممکن است تاخیری در پرداخت قیمت برگ سبز باشد اما نمیتوان خرید برگ سبز را معطل گذاشت .
در ارتباط با کیفی سازی برای تولید کننده هم باید ایجاد انگیزه شود که برگ کیفی تحویل دهد از طرف دیگر کارخانه دار هم باید بحث بهداشت و کیفیت را در تولید چای خشک در نظر داشته باشد همه اینها در یک فرآیند  درست و طولانی مدت در نهایت منجر به یک اقدام مناسب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار