مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان

۸۵ درصد مردم گیلان الگوی مصرف برق را رعایت می کنند

کد خبر: ۱۱۷۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ 03 August 2024

 مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گیلان با اعلام این خبر و ضمن تشکر از مردم گیلان افزود:
 خوشبختانه در خصوص تامین انرژی، شبکه های برق گیلان شبکه های پایداری هستند و یکی از بهترین رکوردها و بهترین شرایط مدیریت عملکرد مصرف را در گیلان داشتیم از این جهت به خاطر همراهی و تلاش مردم گیلان از آنها تشکر و قدردانی داریم .
صادقی در مورد زمان باقی مانده از تابستان به جهت حفظ منابع آبی اظهار داشت:
 الان در مرحله ای هستیم که بخش بزرگی از تابستان گذشته و باقی مانده هم اهمیت زیادی دارد به این دلیل که یکی از وظایف ما حفظ منابع آبی هست چون از منابع آبی برای تولید برق استفاده می کنیم برای نیمه دوم دوم سال برای کشاورزی ، کشت و کار و آب شرب باید ذخایر مطلوبی داشته باشیم. درست است که هوا کمی بهتر شده اما همه هموطنان باید همکاری کنند که منابع آبی کشور حفظ شود و مدیریت مصرف جایگاه خود را داشته باشد.
صادقی بالاترین پیک مصرف برق را در استان گیلان ۲هزار و ۳۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت:
 بار سرمایشی در گیلان حدود ۱۰۰۰مگاوات   است ، لذا یکی از روش های مدیریت مصرف موثر تنظیم دمای کولرها روی ۲۴ یا ۲۵درجه سانتیگراد است که ضمن برخورداری از رفاه از رویکردهای مدیریت مصرف هم درست استفاده کرده باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مطالبات این شرکت را از دستگاه ها، نهادها و ارگان ها حدود ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیارد خواند و افزود:
 هموطنان همین روند مدیریت مصرف و مشارکت را در جهت حفظ و تامین  انرژی پایدار ادامه دهند، و باید دقت کنند که از عدد ۴۰۰تا ۴۵۰ کیلووات ساعت مصرفشان بیشتر نشود چون روی پله های گرانتری قرار می گیرند.
 صادقی مشترکان بدمصرف را ۵ تا ۶ درصد اعلام کرد و گفت :
قطعا با قبضهای سنگین برق مواجه خواهند شد، این مسئله در اختیار شرکت برق نیست و یک مسئله ملی است و بر اساس تعرفه های تکمیلی اتفاق می افتد. البته امیدواریم که با توجهی که مردم و سازمان ها و ارگان ها دارند در یک روند متعادلی قرار بگیرند.
  مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در ارتباط با افزایش مصرف انرژی ۸ تا ۱۰ درصدی سال جاری اظهار داشت:
 بخشی از این افزایش مصرف ،عادی است به این دلیل که سالیانه تا ۶۰ هزار مشترک به شبکه برق اضافه می شود، بخشی هم به دلیل رویکردی که مشترکین در افزایش کولرهای گازی دارند و مصرف این کولرها بسیار بالا هست می باشد و بخشی هم به ساخت و سازهای خوشنشینی و ویلایی و مسافرینی که با آب و هوای شرجی گیلان عادت ندارد بستگی دارد. که این افزایش ۸ تا۱۰ درصدی را نسبت به مدت زمان  سال گذشته   داشتیم.
 در تیرماه مصرف بسیار بالا بود نسبت به زمان مشابه سال گذشته به خاطر تعطیلات و مسافرت های بسیار زیادی که به استان گیلان صورت گرفت البته در مرداد ماه آمار مصرف  به دلیل تعطیلی کمتر نیز کاهشی  می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار