عباسی در جلسه تنظیم بازار؛

واردات برنج تا آبان ماه جاری امکان پذیر نخواهد بود

کد خبر: ۱۱۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ 04 August 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در جلسه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را از وظایف دولتمردان دانست و افزود: زنجیره تولید تا مصرف را باید به گونه‌ای طراحی و مدیریت کنیم که در تنظیم بازار اختلال، تورم وگرانی ایجاد نشود و عرضه و تقاضا تنظیم شود.

وی تصریح کرد: حق مردم باید ادا شود و رسیدگی به درخواست‌ها و تقاضاهای مردم از وظیفه اصناف، بازارایان و همه مدیرانی است که در این عرصه وظیفه نظارت و اجرا را برعهده دارند، همه ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

استاندار گیلان کنترل تورم را کلیدی‌ترین عامل تنظیم بازار دانست و گفت: شرایط نباید به گونه‌ای باشد که مردم در مدت زمان کوتاهی با رشد قیمت‌های نجومی مواجهه شوند، اصناف باید خود بر واحدهای صنفی نظارت داشته باشند و در بازار نقش آفرینی کنند.

عباسی تصریح کرد: باید بازار مصرف را باتوجه به ذخایر استراتژیک موجود کاملا مدیریت کرد و اقدامات لازم را برای روزهایی که تعداد زیادی از گردشگران به استان وارد می‌شوند، فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: امروزه تولید برنج مساله بسیار مهمی در استان است و کشاورزان در این خصوص نباید نگرانی داشته باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد: دولت سیزدهم و اکنون در دولت چهاردهم اهتمام ویژه‌ای در خصوص حمایت از کشاورزان دارند و در این راستا واردات برنج تا آبان ماه جاری امکان‌پذیر نخواهد بود و برنجی وارد کشور نخواهد شد؛ از سوی دیگر باید سامانه‌ای طراحی شود که میزان تولید این کالای استراتژیک در انبارهای استان مشخص شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: باید میزان تولید برنج بصورت کارشناسی و درست محاسبه شده و به برآوردهای احتمالی اکتفا نشود و این محاسبات تا آخر شهریور به دولت اعلام شود تا دولت اقدامی نکند که مازاد نیاز برنج وارد کشور شود و کشاورزان متضرر شوند.

عباسی گفت: در این موارد ما حامی صد درصدی کشاورزان هستیم و فرمانداران باید متناسب با تولید برنج در شهرستان اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان در بارش‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شدند که جهاد کشاورزی و بیمه باید این مشکلات را برطرف کنند.

عباسی اضافه کرد: نرخ برنج در شالیکوبی‌ها در قالب گشت مشترک جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و صنعت معدن و تجارت مورد نظارت قرار گیرد و قیمت برنج با نصب برچسب بصورت شفاف و روشن مشخص شود، همچنین ثبت برنج در انبار توسط شالیکوبی‌ها اعمال شود.

وی در خصوص قطعی برق و کاهش تولید در کارخانجات سیمان هم گفت: این موضوع نباید موجبات سوء استفاده برخی را فراهم کند، قطعی برق تا اواخر مرداد بوده لذا این مشکل باید مدیریت شود.

استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: در خصوص افزایش قیمت دام زنده و گوشت نیز توزیع این کالا با قیمت عادلانه در دستور کار قرار گیرد و فرمانداران شهرستانها نیز متناسب با تقاضا مورد نیاز، جمعیت و محرومیت اعلام نیاز کرده و سهمیه خود را دریافت کنند.

استاندار گیلان خواستار نظارت بر قیمت‌گذاری لباس دانش آموزی شد و گفت: در کنار نمایشگاههای محصولات کشاورزی نمایشگاه لوازم التحریر و مایحتاج مورد نیاز دانش آموزان نیز برای عرضه محصولات با قیمت مناسب نیز دایر شود.

وی اظهار کرد: کیفیت آرد و نان بعنوان قوت غالب مردم مورد تاکید است و فرمانداران نیز بر عملکرد نانوایان نظارت ویژه داشته باشند تا رضایت مردم در این زمینه فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار