تیمور پورحیدری مدیرکل صمت استان گیلان

ارتقائ صادرات تا سقف ۱۰۰۰ میلیون دلار ازاستان گیلان

کد خبر: ۱۱۷۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ 06 August 2024

  تیمور پورحیدری مدیرکل صمت استان گیلان  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت:
 در دولت سیزدهم به طور کلی تا به امروز بالغ بر ۱۲۰واحد تولیدی راکد را احیا کردیم و با استفاده از ظرفیت های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با کمک همه دستگاه های اجرایی مرتبط چیزی حدود ۳۶۰  الی ۳۷۰  واحد تولیدی قابلیت راکد، مجدد شناسایی شد و در حدود ۱۴۰  واحد قابلیت احیا که آن را هم در دستور کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار دادیم و انشاالله با کمک بانک ها و استفاده از تبصره های بودجه خصوصا تبصره ۱۸ با توجه به شعار امسال بتوانیم تا پایان سال و اواسط سال آینده این امر مهم را به تحقق برسانیم .
پورحیدری درادامه افزود:

مهمترین بحث این است که واحدهایی که با ظرفیت پایین در سطح استان مشغول به کار هستند شناسایی و ظرفیت آنها را به ظرفیت قابل قبول برسانیم و همچنین آسیب شناسی واحدهایی که با ماشین آلات مستعمل یا قدیمی در حال کار هستند را احیا کرده و با استفاده از ستاد بودجه و ظرفیت ستاد تسهیل ،نوسازی صنایع را در دستور کار قرار دهیم. 
 با توجه به آسیب شناسی که انجام می گیرد قطعا حوزه تولید یک روح و انرژی جدید را به خود خواهد دید و هم موضوع اشتغال مطلوب و جدید پایدار را به دنبال خواهد داشت.
ریس سازمان صمت استان گیلان  با توجه به تقویت تولیدات صادرات محور گفت:
 تقویت تولیدات صادرات محور را با توجه به کریدور شمال جنوب و همچنین افتتاح بندر کاسپین و راه آهن کاسپین برنامه ریزی محوری صورت گرفته که صادرات را با توجه به اینکه در سال گذشته چیزی حدود ۷۶۰  میلیون دلار بوده تا سقف ۱۰۰۰میلیون دلار ارتقا بدهیم که در زمینه مقاطع فولادی محصولات کشاورزی لوازم یدکی و همچنین محصولات پزشکی در دستور کار قرار دهیم تا در برنامه سال آینده به ارتقا تولید مناسب برسیم.
پورحیدری با توجه به شعار سال گفت :
در سال جدید بحث رایزنی با کمک دستگاه هایی که مرتبط هستند ،جلوگیری از ناپایداری برق را در دستور کار قرار داده ایم که متاسفانه باعث آسیب به واحدهای تولیدی ما شده است و اثر نامطلوبی روی تولید گذاشته است که امیدواریم با کمک دستگاه های اجرایی مخصوصا در استفاده ازظرفیت ستادتسهیل وبانکها قرارشد واحدهایی که دارای اشتغال بالا وتولید مطلوب وصادراتی هستند رابتوانیم دستگاه مولد برق برای این واحدها بااستفاده ازتسهیلات تهیه کنیم .
و همچنین وزارت نیرو در سال آینده برنامه مطلوبتری داشته باشد که ناترازی انرژی در تابستان و موضوع گاز  در زمستان به واحدهای تولیدی ما آسیب نزند.
(

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار