فرماندار شهرستان لنگرود درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان

بحمدالله با عنایت حضرت باری تعالی ومدیریت همکاران حوزه آبیاری وسعه صدر وهمیاری مردم عزیز، سال خیلی خوبی در حوزه کشاورزی داشته ایم

کد خبر: ۱۱۷۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ 05 August 2024

فرماندار شهرستان لنگرود درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان در آیین برداشت مکانیزه محصول برنج در زمین کشاورزی در کومله با بیان اینکه خوش های به بار نشسته برنج در شهرستان، نوید بخش  پربار ی در تولید این محصول کشاورزی شده است افزود: با توجه به دل نگرانی هایی که ما وکشاورزان، امسال ازحیث کاهش نزولات آسمانی و آب مورد نیاز داشتیم، بحمدالله با عنایت حضرت باری تعالی ومدیریت همکاران حوزه آبیاری وسعه صدر وهمیاری مردم عزیز، سال خیلی خوبی در حوزه کشاورزی داشته ایم و با تلاش  کشاورزان، شاهد به بار نشستن خوشه های طلائی برنج در جای جای شهرستان هستیم که حکایت از زحمات شبانه روزی کشاورزان لنگرود داشته وقابل تقدیر. 
فرماندار لنگرود با عنوان اینکه در شهرستان ۹۱۰۰ هکتار شالیزار وجود دارد، گفت:
با بهبود وضعیت جوی، برداشت برنج در شهرستان لنگرود شروع شده،و در روزهای اخیر، وضعیت جوی نامساعدی حاکم بود که مانع از برداشت محصولات می‌شد.
اما با بهبود هوا و آفتابی شدن آسمان، کشاورزان عزیز در حال برداشت محصول  برنج هستند، خوشبختانه تمامی اراضی شالیزاری زیر کشت رفته و ۸۲ درصد از کشت‌ها به صورت مکانیزه انجام شده که  امیدواریم سالی پربار و موفق برای کشاورزان عزیز رقم بخورد.
#محمدرضا_جلالی افزود:
با توجه به تلاش‌های بی‌وقفه همکاران عزیزم در جهاد کشاورزی و همراهی مردم، انتظار می‌رود حدود ۹۸ درصد محصول برنج شهرستان توسط کمباین‌ها به صورت مکانیزه برداشت شود که این اقدام نه تنها به تسریع در فرآیند برداشت کمک می‌کند، بلکه کیفیت و کمیت محصول را نیز بهبود می‌بخشد. با این روند، کشاورزان می‌توانند در زمان کمتری محصول خود را برداشت  و از مزایای فناوری‌های نوین بهره‌مند شوند.
#جلالی با عنوان اینکه کیفیت برنج لنگرود، نماد تلاش و همت کشاورزان است، گفت:
لنگرود الحمدلله جزو شهرستانهایی است که از حیث کیفی جایگاه رفیعی در استان دارد و برنج کیفی را به مصرف‌کنندگان ارائه میکند لذا ابرای همه مردم خوب  شهرستان لنگرود آرزوی سلامتی و بهروزی دارم و امیدوارم که با ادامه این روند، شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه کشاورزی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار