امام جمعه اهر: پیاده روی اربعین رمز جاودانگی نهضت عاشورا است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت برگزاری باشکوه آیین‌های اربعین حسینی، گفت: پیاده روی اربعین رمز جاودانگی قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا است.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 04 August 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برپایی موکب اربعین شهدای ارسباران، افزود: به برکت جمهوری اسلامی ایران، پیاده روی اربعین به عنوان رزمایش بزرگ به عامل وحدت بین مسلمانان جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت امام حسین ( ع ) به عنوان رمز جاودانگی نهضت حسینی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه روایات زیادی نقل شده است، اظهار کرد: برای زیارت اربعین امام حسین ( ع ) به عنوان یکی از نشانه های ایمان از گذشته بزرگان دین و مردم اهتمام ویژه ای داشته اند و امروز این زیارت با پیاده روی میلیونی نمود پیدا می کند.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: موکب اربعین شهدای ارسباران شهرستان اهر در بین شهرستان های آذربایجان شرقی دومین موکب بزرگ بعد از تبریز است و برای امسال نیز مقدمات ارایه خدمات به زایران اربعین حسینی توسط این موکب آماده شده است که امیدواریم شهروندان و خیران از کمک ها و نذور خود به این موکب دریغ نکنند.

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین در راستای کمک به موکب اربعین شهدای ارسباران در کنار کمک های ادارات و معادن منطقه تأکید کرد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: خوشبختانه در سال های گذشته خدمات خوبی توسط خادمان موکب اربعین شهدای ارسباران شهرستان اهر به زایران اربعین حسینی ارایه شده است و امیدواریم امسال نیز این خدمات نسبت به سال‌ های گذشته از لحاظ کمی و کیفی بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار