امام جمعه رشت

بیمه‌ها در جبران خسارت‌های کشاورزان در بخش‌های برنج و چای و زیتون و… فعال‌تر باشند

کد خبر: ۱۱۷۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴ 03 August 2024

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت:عملکرد اقتصادی دولت چهاردهم باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان  آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای امام خمینی این شهر با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه و قدردانی از مردم پیرامون برگزاری باشکوه تشییع پیکر اسماعیل هنیه در تهران، اظهار کرد: مهمان نوازی ملت مسلمان ایران در بدرقه ی مهمان شهیدشان بی نظیر بود.
وی با اشاره به فرارسیدن ۱۷مرداد، روز خبرنگار، این روز را به تلاشگران عرصه جهاد تبیین تبریک گفت و ادامه داد: خبرنگاران رسالت آگاهی بخشی به جامعه را به دوش دارند و در این راه سختی های زیادی را تحمل می‌کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به شهادت خبرنگاران در غزه خاطرنشان کرد: از هفتم اکتبر۲۰۲۳، تاکنون حدود ۲۰۰خبرنگار در غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به مناسبت سالروز بزرگداشتشان اظهار کرد: شهدای مدافع حرم اغلب از جوانانی بودند که پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را ندیده بودند ی دفاع از آرمان‌های انقلاب را در آن سوی مرزهای وطن عهده‌دار شدند.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیانات مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر توجه و حساسیت روی مسائل مهم فرهنگی اجتماعی تاکید کردند؛ لذا باید تلاش کنیم قبل از آنکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دچار آسیب شویم پیشگیری‌های لازم را به عمل آوریم.
وی با بیان اینکه دشمن در تلاش همه جانبه است که برای کشور دغدغه‌های فرهنگی ایجاد کند؛ افزود: با توجه به این مقوله‌ها اولویت اول کشور توجه به مسائل معیشتی و اقتصادیست که باید مدنظر دولت چهاردهم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خدمات دولت شهید رئیسی را زمینه بسیار مناسبی برای ادامه خدمات دولت جدید عنوان کرد و گفت: خدمات ارائه شده در دولت شهید رئیسی مورد رضایت رهبر انقلاب واقع شده است زیرا همیشه به نیکی از وی یاد می‌کنند.
وی پیرامون حل مسائل اقتصادی کشور و در اولویت قرار دادن اقتصاد به وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، نفت و غیره توصیه کرد برای حل مشکلات مردم یکپارچه عمل کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ادارات نباید مسئولیت‌ها را به دوش یکدیگر بیندازند؛ تصریح کرد: مسئولان در مورد حل مشکلات مربوط به کالاهای اساسی مردم،کارها را به یکدیگر نسپارند؛ بلکه با یکدیگر تعامل داشته و مشکلات را تا رسیدن به نتایج مطلوب پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مردمی که همیشه به حضور آگاهانه خود در همه صحنه‌های سیاسی در کنار نظام هستند و می‌دانند که کجای پازل دنیا قرار گرفته‌اند باید مورد قدردانی قرار گیرند.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه سازمان ها و دستگاه های اقتصادی باید برای رشد اقتصادی هماهنگ و منسجم عمل کنند، گفت: عملکرد اقتصادی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.
وی ارتقا ارزش پول ملی را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا باید تولیدات داخلی را تقویت کرد و با کنترل نرخ تورم و افزایش صادرات و به کارگیری جوانان متخصص کشور را به سمت بهبود اوضاع برد.

 آیت الله فلاحتی همچنین در ادامه، اقدامات ناتو در منطقه را راهکاری برای مهار جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: غربی ها می دانند که قدرت معادله سازی خود در منطقه را دیگر ندارند و لذا با حمایت از رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت قدرتشان هستند، اما هرگز به این رویای شوم نمی رسند.
وی چین و روسیه را قدرت های مهم آسیا دانست که مانعی در برابر ناتو هستند و تاکید کرد: دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی اذعان دارند.

خطیب جمعه رشت، پیرامون حملات رژیم صهیونیستی به روستای مجدل الشمس در بلندیهای جولان اشغالی تبیین کرد و گفت: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه مقاومت به سمت مجدل الشمس موشک شلیک کرده، کذب است.

وی افزود: مجدل شمس منطقه‌ای عربی است و اکثر ساکنان آن تابعیت اسرائیلی را رد کردند.
آیت الله فلاحتی پیرامون حملات اخیر به مجدل الشمس، تصریح کرد: در پی حملات اخیر، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

*کشاورزان گیلانی نگران واردات برنج هستند

 وی همچنین در پایان به نزدیک شدن به فصل برداشت برنج اشاره کرد و گفت: کشاورزان درباره واردات برنج نگرانی هایی دارند و لذا در دولت سیزدهم قرار شد که فعلا واردات برنج صورت نگیرد تا کشاورزان برنج خودشان را در بازار عرضه کنند و آسیب نبینند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار