اسدالله عباسی استاندارگیلان

در راستای اخبار منتشر شده از رسانه ها، شاهد مشکلات چایکاران در تحویل برگ سبز به کارخانجات بودیم

کد خبر: ۱۱۷۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 03 August 2024

وی با بیان اینکه در حدفاصل چین دوم و چین سوم هستیم و میزان مراجعه چایکاران به کارخانجات کاهش پیدا کرده، افزود: برای کارخانجات مقرون به صرفه نیست که برای دریافت حجم کمی از برگ سبز کارخانه را باز کنند و مصرف برق و گاز و کارگر داشته باشند و لذا برای تحویل برگ سبز اقدام به تقسیم کار کردند. 
استاندار گیلان از چایکاران خواست دغدغه و نگرانی نداشته باشند و تصریح کرد: در راستای سیاستگذاری دولت سیزدهم در فروردین ماه 1403، هرگونه واردات چای متناسب با تولید و مصرف داخلی خواهد بود. 
عباسی با بیان اینکه ارز ترجیحی واردات چای حذف شده و برای واردات مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفتیم، ادامه داد: به دنبال تشویق توزیع و مصرف چای در داخل و حتی صادرات آن هستیم. 
وی از آغاز چین سوم در هفته های پیش رو خبر داد و تاکید کرد: به زودی همه کارخانجات بازگشایی می شوند و خرید برگ سبز را آغاز می کنند؛ وظیفه دولت حمایت از چایکاران و کارخانجات و مصرف کنندگان است و به دنبال تکمیل زنجیره های تولید و ارزش به معنای واقعی کلمه هستیم. 
استاندار گیلان با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان در دولت چهاردهم نیز استمرار خواهد داشت، گفت: کشاورزان نگران نباشند و بانک ها را مکلف به پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات و تجهیز و نوسازی و به روزرسانی کارخانجات کردیم؛ همچنین از راه اندازی کارخانجات جدید چایسازی با تناژ پایین حمایت می کنیم. 
وی از سازمان چای و سازمان جهاد کشاورزی خواست برای جهش تولید از کشاورزان حمایت کنند و یادآور شد: کارخانجات مشکلی از بابت برق و گاز نخواهند داشت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار