رخ نمایی بزرگترین «سهره» ایران در ارتفاعات خراسان‌شمالی

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: «سهره سیاه ماده» که بزرگترین سهره ایران مشهور است در ارتفاعات منطقه حفاظت شده «گلیل» شهرستان شیروان مشاهده شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ 30 July 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا؛ محمد تقدیسی با بیان اینکه منطقه «گلیل» اقلیمی خاص و ویژه برای حضور گونه‌های مختلف پرندگان از جمله سهره سیاه دارد، افزود: منطقه گلیل در یک محدوه از رشته کوه‌های کپه داغ واقع است که براساس طبقه بندی انجام شده جزو نقاط خوب داغ زیست محیطی دنیا محسوب می‌شود و بیشترین میزان گونه‌های گیاهی و جانوری را دارد.
 
رییس اداره حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به ثبت گلیل به عنوان سیزدهمین زیست کره کشور اضافه کرد: تنوع پرنده‌ها و گونه‌ها در این منطقه زیاد و از جمله نقاط ویژه پرنده نگاری است.
 
وی ادامه داد: گلیل شیروان یکی از ۱۰۵ سایت پرنده نگاری کشور ثبت شده است و سهره سیاه می‌تواند در چهارفصل سال در این منطقه زیست داشته باشد، زیرا که از موقعیت‌های خاصی جهت حضور پرندگان با گونه‌های مختلف برخوردار است.
 
سهره سیاه پرنده‌ای است با جثه‌ای بزرگ از خانواده سهره که منقاری ضخیم و مخروطی شکل دارد این پرنده ساکن جنگل‌های مناطق کوهستانی نواحی شمالی و شرقی آسیا است و در افغانستان، چین، هند، ایران، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، و ازبکستان یافت می‌شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار