توسعه کردستان نیازمند کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات توسعه‌ای خوبی در کردستان و شهر سنندج انجام شده اما رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در این خطه نیاز به کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی است.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ 25 July 2024
به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ ماموستا اقبال بهمنی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور در سنندج اظهار کرد: وحدت بین شیعه و سنی، ترک، فارس وکُرد در این دیار مثال‌زدنی است، انسان‌هایی در این شهر به دنیا آمده و پرورش یافته‌اند که نقش مهمی در توسعه علم و علم‌آموزی داشته‌اند.
 
وی بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر در این استان و شهر سنندج تاکید کرد و گفت: اقدامات توسعه‌ای خوبی در این کردستان انجام شده اما این استان نیاز به کارهای توسعه ای بیشتر با روحیه جهادی بالا دارد.
 
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر انتقادی وجود دارد به این معنی نیست که گامی برداشته نشده است اما معتقدیم توسعه و پیشرفت در این خطه نیازمند با بهره گیری از ظرفیت های علمی و نخبگانی امکانپذیر است.
 
وی در ادامه گفت: مجمع مشورتی شورا یا خود شورا یک امر قرآنی و دینی است در هرجایی از خرد جمعی و شور و مشورت استفاده شد بستری برای توسعه شهر و استان فراهم خواهد شد.
 
ماموستا بهمنی اضافه کرد: اصل حاکمیت دین مبین اسلام بر مبنای شور و مشورت بوده و در صدر اسلام بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها به این مهم توجه و پیامبر مکرم اسلام بر آن تاکید داشته است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: خرد جمعی راه‌حل مشکلات و معضلات جامعه است و باید از خرد جمعی در راستای مدیریت شهری بهره بگیریم که در این اجلاسیه سعی شد تمام چالش ها و موضوعات و مباحث مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.
 
عزت الله رضایی افزود: این اجلاسیه قطعا یک خروجی مثبت برای میزبان و برگزار کننده این اجلاسیه دارد و پیشنهادهای این مجمع با امضای دکتر چمران خدمت رییس جمهور منتخب ارسال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات شهرداری و حتی استان نمی‌تواند حجم و بار زیاد مشکلات نواحی منفصل شهری را در این استان حل کند، گفت: رفع مشکلات کردستان و خاصتا مرکز این استان نیاز به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات کلان دارد انتظار داریم در این راستا تمهیدات لازم صورت بگیرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: رفع مشکلات آب شرب سنندج حاصل پیگیری‌های مکرر اعضای شورای شهر به عنوان خادم مردم بود لذا باید پیگیر موضوعات باشیم تا شاهد نتایج مثبت باشیم.
 
وی به ترافیک به عنوان دیگر مشکل اصلی در استان و شهر سنندج اشاره کرد و گفت: به زودی همایش سرمایه‌گذاری در شهر سنندج برگزار خواهد شد و بسته‌های سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریالی آماده شده است.
 
هفتاد و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سنندج برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار