استاندار خوزستان:

زنجیره ارزش افزوده طرح زراعت چوب باید مشخص شود

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت حضور سرمایه‌گذاران در طرح زراعت چوب گفت: باید زنجیره ارزش افزوده طرح چوب مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵ 23 July 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز دوم مردادماه در نشست زراعت چوب با تاکید بر اهمیت کشت درختان برای جلوگیری از آلودگی و ایجاد هوای پاک اظهار کرد: همه دست اندرکاران این طرح فرصت را مغتنم بشمارند. درباره کاشت در روایات اسلامی تاکید شده و از سویی به لحاظ اقتصادی و رفاهی در بخش کشاورزی زراعت پر سودی است‌.

وی افزود: اگر طرح اجرا شود در استان خوزستان، شاهد ایجاد زنجیره صنایع چوب از جمله مبلمان و دیگر صنایع چوب خواهیم بود و صنایع نیز حتما باید همراهی کنند.

حسینی محراب ادامه داد: چوب اکثر مبلمان کشور از سوی کشور ترکیه تامین می‌شود و مبلمان ترکی گرانتر است و گفته شده عراق نیز کم کم در حال جلوگیری از واردات مبلمان ایرانی است و معلوم است که یک دست پنهان هوشمندی از کشور ترکیه در بازار بصره در مقابل ما موضع می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما باید از کشاورز، تاجر و تولیدکننده حمایت کنیم. هیچ جای جهان مانند ایران منبت کاری انجام نمی‌شود. این صنعت باید دنبال شود و زراعت چوب نیز باعث فعالیت در این حوزه می‌شود.

استاندار خوزستان ضمن انتقاد از خام فروشی، گفت: محصولات ما با ارزان ترین قیمت خریداری می‌شود اما در بازار کشورهای دیگر به قیمت دلار فروخته می‌شود. هیچ جای جهان اینگونه نیست که قیمت محصولات کشاورزی و صیفی‌جات اینگونه فروخته شوند.

حسینی محراب افزود: این در حالی است که باید کشاورز از این سود بهره ببرد اما متاسفانه محصول را می‌خرند و ارزش افزوده‌ای که باید در جیب کشاورز خوزستانی برود، در جیب فرد دیگری می‌رود و این ظلم است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در طرح زراعت چوب تاکید کرد: باید زنجیره ارزش افزوده طرح چوب مشخص شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار