کارکنان صنعت فولاد خوزستان آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان شرکت پیشگامان فولاد جنوب و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در راستای توسعه همکاری‌های مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار مورد نیاز صنعت فولاد، امضا شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ 23 July 2024

تابناک خوزستان: آیین امضای این تفاهم‌نامه روز دوشنبه با حضور شهرام مولایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان و محمدرضا پاکباز مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در محل این شرکت برگزار شد.

این تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری مشترک ۲ طرف در حوزه‌های مختلف ارتقای مهارت، از جمله؛ برگزاری دوره‌های تخصصی برای پرورش نیروی کار ماهر، تدوین و بازنگری استانداردهای مهارت مشاغل مرتبط با صنعت فولاد و استفاده از ظرفیت‌های مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان برای ارتقای مهارت‌های شاغلین در این حوزه را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص اهمیت این تفاهم نامه گفت: هدف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانمندسازی نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در استان است که کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به این هدف، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی در بستر فنی و حرفه‌ای است.

شهرام مولایی هزاروندی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، می‌توانیم از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در شرکت پیشگامان فولاد جنوب برای ارتقای سطح مهارت‌های نیروی کار صنعت فولاد و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای جوان در این حوزه استفاده کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب نیز به محدودیت‌های انرژی و چالش‌های پیش روی صنعت فولاد در استان خوزستان اشاره و بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای کاهش و بهینه‌سازی مصرف برق تاکید کرد.

محمدرضا پاکباز ابراز امیدواری کرد که با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، بتوان گام‌های موثری در جهت ارتقای مهارت‌های شاغلین در این صنعت برداشت و مسیر توسعه پایدار آن را هموار کرد.

وی بیان کرد: امضای این تفاهم‌نامه، گامی مثبت در جهت توسعه همکاری‌های بخش صنعت و مهارت در خوزستان و زمینه‌ساز ارتقای سطح مهارت‌ها و توانمندسازی نیروی کار در صنعت فولاد این استان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، خوزستان به عنوان دومین استان کشور در زمینه تولید فولاد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار