اجرای طرح پیاده روی همگانی در کشور با عنوان گام های عاشقانه با محوریت اربعین

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور از اجرای طرح پیاده روی همگانی در کشور با عنوان گام های عاشقانه با محوریت اربعین خبر داد و گفت: این رویداد ورزشی از ۶ مرداد آغاز می شود و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ 23 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛  علی خلیلی چیچکی در نشست مجمع عمومی هیئت ورزش‌های همگانی استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر برای اجرای یک رویداد جدید با محوریت اربعین برنامه ریزی می شود، افزود: این رویداد در سراسر کشور با محوریت اربعین حسینی به صورت پیاده روی همگانی به صورت روزانه از ۶ مرداد برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این رویداد، آمادگی جسمانی زائران اربعین برای حضور در این کنگره عظیم و همچنین آموزش اصول پیاده روی و بهره‌مندی از تجهیزات لازم از جمله نوع کفش، پوشش پیاده روی و نیز نوع تغذیه است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور یادآور شد: همچنین در قالب اجرای این رویداد، جاماندگان پیاده روی اربعین با نگاه معنوی به پیاده روی بزرگ اربعین در همایش‌های خانوادگی در همه استان‌ها و شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید احساس نیاز به ورزش همگانی را در شهروندان تقویت کرد اظهار کرد: فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها در مکان های مختلف از جمله مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارک ها و معابر عمومی از مهم ترین رویکردهای این فدراسیون است تا مردم در هر شرایطی با حداقل امکانات به انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق شوند.

خلیلی با اشاره به اینکه رویدادهای ورزشی محله محور از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی مورد استقبال‌ مردم قرار گرفته است، افزود: مهمترین رویکرد فدراسیون ورزش های همگانی در سال‌جاری همه گیر کردن ورزش در سطح محلات شهری است.

وی با اشاره به اینکه امید است با کیفی سازی برنامه‌ها بتوانیم کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در جامعه کاهش دهیم، افزود: هیئت های ورزش های همگانی در تمام استان‌های کشور فعال هستند و هدف ما ارزان سازی ورزش، رایگان کردن و در دسترس بودن برای عموم مردم است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه ورزش‌های همگانی سلامت عمومی مردم را تامین می کند و در نشاط اجتماعی تاثیر گذار است، یادآور شد: ورزش همگانی، نشاط و سلامتی جامعه را به دنبال خواهد داشت و بر این اساس برنامه‌های فدراسیون به گونه ای هدف گذاری شده که تا سال ۱۴۱۰ هر ایرانی روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار