۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای شهر بیرجند جذب شد

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بیرجند گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در قالب ۶ طرح سرمایه گذاری برای شهر بیرجند جذب شده است و این طرح‌ها امسال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 22 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ نادر علوی افزود: ساخت مجتمع ۴۰۰ واحدی یکی از این طرح‌ها است که با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال و از طریق مشارکت موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: این طرح در قطعه زمینی به مساحت ۱.۲ هکتار در چهار بلوک با زیربنای حدود ۵۵ هزار و ۲۷۸ متر مربع در مدت حدود ۴۰ ماه اجرا می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بیرجند ادامه داد: هفته طبقه با کاربری‌های تجاری، اداری، مسکونی و پارکینگ با فضاسازی مطبوع پیش بینی شده که درصد مشارکت ۷۰ به ۳۰ است و شهرداری زمین را تامین می‌کند.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح سرمایه گذاری برکات خوبی برای استان دارد چون حجم زیادی سرمایه وارد شهر شده و زمینه اشتغال بالایی را فراهم می‌کند.

علوی با بیان اینکه ۲ طرح سرمایه گذاری بزرگ دیگر در خیابان غفاری بیرجند تعیین تکلیف شده، گفت: حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها ۶ هزار میلیارد ریال است که در قالب ساخت واحد مسکونی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود و اکنون در مرحله اخذ مصوبه شورای شهر است.

وی ساخت پارک آبی را از دیگر طرح‌های سرمایه گذاری بزرگ مقیاس شهرداری برشمرد و افزود: زمین این طرح ۲.۸ هکتار تجاری بوده که مشخص شده است و ۲ مشاوره مشغول ارایه طرح هستند.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بیرجند گفت: تامین مالی نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت سرمایه گذاری خاص انجام می‌شود که حجم سرمایه گذاری حدود هشت هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: انتشار اوراق مشارکت با ظرفیت ۱۰ هزار میلیارد ریال هم برای ناوگان حمل و نقل درون شهری در حال پیگیری بوده که طرح آن تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است.

علوی افزود: طرح سرمایه گذاری تعاونی مسکن دادگستری در خیابان ظفر هم به پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

وی گفت: همچنین راه اندازی باغ گیاه شناسی شهرداری از دیگر طرح‌های سرمایه گذاری کوچک مقیاس است که آماده بهره برداری شده و مردم می‌توانند از فضای آن در بوستان کاجستان استفاده کنند.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بیرجند یادآور شد: سه هزار و ۶۰۰ متر مربع به این باغ اختصاص یافته که شامل مجموعه ای از گلخانه، دمنوش خانه و بخش گیاه شناسی است.

وی بیان کرد: حجم سرمایه گذاری باغ گیاه شناسی ۴۰ میلیارد ریال است و عموم مردم می‌توانند از این مکان دیدن کنند.

علوی گفت: راه اندازی خیابان غذا هم در دستور کار بوده به شکلی که قرار است ۱۰ غرفه تجاری برای ارایه خدمات مبتنی بر غذا و نوشیدنی در آن پیش بینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار