بیش از ۳۵۴ هزار مسافر از مرزهای کردستان تردد کردند

ناظر گمرکات کردستان گفت: بیش از ۳۵۴ هزار نفر مسافر در سه ماهه نخست سال جاری از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ 20 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ فرامرز امیدی اظهار کرد: در بهار ۱۴۰۳ تشریفات گمرکی تعداد ۳۵۴ هزار و ۸۱۳ نفر مسافر از پایانه‌های مرزی استان انجام شد.

وی افزود: از مجموع ترددهای مسافری در سه ماهه اول سال جاری از طریق مبادی مرز زمینی استان، تعداد ۱۸۲ هزار و ۵۷۹ نفر مربوط به مسافران ورودی و ۱۷۲ هزار و ۲۳۴ نفر مربوط به مسافران خروجی اعم از ایرانی و خارجی بوده است.

ناظر گمرکات کردستان ادامه داد: میزان تردد مسافران از مرزهای استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ آمار ورودی ۲۴ درصد و از نظر آمار خروجی ۲ درصد افزایش داشته است.

امیدی با اشاره به اینکه مرزهای زمینی باشماق در شهرستان مریوان و سیرانبند در شهرستان بانه مجاز به ورود و خروج مسافر هستند، گفت: در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ مرز باشماق دارای ۱۶۶ هزار و ۱۷۲ نفر مسافر ورودی و ۱۵۵ هزار و ۳۴۹ نفر مسافر خروجی بوده است.

وی یادآور شد: در همین مدت تعداد ۱۶ هزار و ۴۰۷ نفر مسافر ورودی و تعداد ۱۶ هزار و ۸۸۵ نفر مسافر خروجی از مسیر مرز سیرانبند بانه تردد داشته اند.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار