امام جمعه موقت کرمانشاه: 

امر به معروف و نهی از منکر مصداق کامل تقوا است

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: یکی از مصادیق کامل تقوا، امر به معروف و نهی از منکر است. 
کد خبر: ۱۱۷۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ 19 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله امیر محمدی‌پور ظهر امروز جمعه (۲۹ تیرماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: از مهم‌ترین مصادیق تقوا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع زوج‌های جوان فرمودند زندگی خودتان را با گناه شروع نکنید منظور من از گناه، اسراف است، اسراف از گناهان کبیره است.

امام جمعه موقت کرمانشاه، تصریح کرد: این روزها که در اوج گرما قرار داریم این سفارش لازم است که در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم تا با زیاده‌روی در مصرف برق، سبب قطع شدن برق هموطنانمان نشویم و گناه کبیره بودن اسراف را فراموش نکنیم و بدانیم که خدا اسراف‌کنندگان را دوست ندارد.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین حکمت‌های قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند که در این رابطه رهبر معظم انقلاب مدتها پیش فرمودند که یکی از کامل‌ترین و بالاترین مصادیق نهی از منکر سرنگون کردن حکومت پادشاهی بود که مردم آن را انجام دادند و از مصادیق امر به معروف تاسیس حکومت اسلامی بود و آن هم توسط مردم انجام شد.

محمدی پور ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق کامل امر به معروف و نهی از منکر این است که در جامعه اسلامی مردم باید مراقب عملکرد مسئولان باشند که اگر مسیر را اشتباه رفتند به آنها تذکر بدهند و این نکته در حکومت اسلامی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ چیز است که انسان را مست می‌کند یکی قدرت و دیگری ثروت، یعنی یک نفر تا وقتی انسان عادی است، باتقوا به نظر می‌رسد ولی وقتی به پست و مقام سیاسی رسید عوض می‌شود، مردم باید در این خصوص به مسئولان تذکر بدهند.

محمدی‌پور بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد دولت سیزدهم فرمودند که این دولت الگویی است برای دولت‌های بعدی، لذا سفارش ما به رئیس جمهور منتخب این است که صفات و عملکرد رئیس جمهور شهید را الگو کرده و کارهای نیمه‌تمام آن را به اتمام برسانند‌.

وی همچنین اضافه کرد: دولت شهید رئیسی دولتی بود که کشور را در بیماری کرونا و با وجود رشد منفی اقتصادی تحویل گرفت، کشور را از رشد منفی زیر صفر درصد به چهار درصد رساند و نشاط و امید را در ملت زنده کرد.

محمدی پور ادامه داد: شهید رئیسی مدیریت میدانی داشت، شخصا با مردم گفت‌وگو می‌کرد و مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کرد.

وی عنوان کرد: عضویت در شانگهای و بریکس، این‌ها موفقیت‌های بزرگی بود که اثراتش را خواهیم دید، تقویت رابطه کشور با بسیاری از کشورهای همسایه که رابطه با آنها قطع شده بود، شهید رئیسی موفق شد در اوج تحریم که اجازه نمی‌دادند کسی از کشورمان نفت بخرد فروش نفت را به ۲ هزار بشکه برساند و توانستیم پول آن را هم با وجود تحریم بگیریم.

محمدی‌پور افزود: شهیدرئیسی با افتتاح حداقل ۶ نیروگاه حرارتی  تولید برق را افزایش داد تا شاهد خاموشی‌های سال ۱۴۰۰ نباشیم.

وی افزود: در دولت شهیدرئیسی ۹۷ درصد کارتخوان‌ها شناسایی شدند، یعنی فرارهای مالیاتی و کسانی که مالیات نمی‌دادند شناسایی شدند و شعار ایشان مبارزه با فساد اقتصادی بود که البته نیمه تمام مانده و دولت بعد باید آن را به اتمام برساند.

وی بیان کرد: در مدت ۲ تا سه سال توسعه صنعت فضایی داشتیم، پرتاب یازده ماهواره موفق به فضا داشتیم، در واقع از رکود به رکورد رسیدیم. 

محمدی پور در ادامه افزود: از چهار میلیون مسکنی که شهید رئیسی وعده داده بود، ۲ میلیون و ۵۰۰ خانه در حال ساخت است و ۴۰۰ هزار واحد تحویل داده شده است و عبور از رکود و بازگشت به رشد اقتصادی که زیر صفر بود وبه چهار درصد رسید.

وی افزود: شهید رئیسی ثابت کرد که بدون اینکه معطل بمانیم و ببینیم رئیس جمهور آمریکا چه تصمیمی می‌گیرد و نتیجه برجام چه می‌شود، نشان داد که ما می‌توانیم مشکلات خودمان را بدون برجام و تصمیم دیگران حل کنیم.

محمدی پور عنوان کرد: مشکل آب سیستان و بلوچستان را با نصب آب شیرین‌کن از دریای خلیج‌فارس برطرف کرد که هنوز ناتمام مانده و دولت بعدی باید آن را به اتمام برساندو همچنین آبرسانی طرح غدیر در خوزستان ۸۰ درصد تکمیل شده است که باید تکمیل شود.

وی افزود: انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی که پول زیادی از بانک‌ها طلب کرده بودند و پس نمی‌دادند یکی از اقدامات شهیدرئیسی بود. 

وی ادامه داد: پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری در خصوص زوج‌های نابارور از دیگر اقدامات ایشان بود، وی خادم امام رضا علیه السلام بود و در خدمت به مردم تلاش بی‌وقفه می‌کرد. 

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: امید است که این خصلت‌ها و تلاش‌های دولت سیزدهم در دولت‌ بعدی هم ادامه پیدا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار