وفاداری از ارزش‌های والای کربلا است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ارزش‌ها و هنجارهای والای کربلا، وفاداری یاران امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵ 15 July 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگویی، اظهار کرد: ارزش‌ها، حوادث و شخصیت‌ها در نهضت حسینی سرشار از آموزه‌ها و پندها است که سرلوحه نه فقط شیعیان بلکه همه‌ی آزادگان جهان است، امروزه همه‌ی حرکات آزادی بخش جهان با الگوگیری از این ارزش‌ها بر یکدیگر سبقت می‌گیرند.

تسخیری بیان کرد: یکی از ارزش‌ها و هنجارهای والای کربلا، وفاداری یاران امام حسین(ع) است، این بحث در رابطه با وفاداری اهل بیت نیست در رابطه با وفاداری همراهان امام حسین(ع) است.

وی افزود: بدون شک نهضت امام خمینی و انقلاب جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز تبعیت از این الگوی وفاداری است که امروزه همه جنبش‌های مقاومت بر علیه استکبار به این ویژگی ایمان دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در کنار نیروهای مقاومت استکبار و صهیونیست ایستاده است تا شاهد حاکمیت عدالت باشیم.

وی ادامه داد: هر هدف عادلانه باید رهبری واقعی داشته باشد و اعتقاد به هدف عادلانه مستلزم ایمان به رهبری صادقانه است که بتواند به بهترین راه به هدف برسد و این منش وفاداری را با پیروی از رهبری امام این انقلاب در جهان گسترش دهند، بدون شک این وفاداری به رهبری ما، وامدار وفاداری نهضت حسینی و امام است.

تسخیری گفت: نهضت حسینی زمانی پا به صحنه وجود گذاشت که یزید ابن معاویه مهر خاموشی را بر دهان مردم زد و ترس را در جان آنان کاشت، در زمانی که اکثریت مردم سکوت و آسایش را ترجیح دادند، گروهی اندک و با ایمان به لشکرگاه حسین پیوستند و به امامت او ایمان آوردند و اطاعت از او را با اعلام وفاداری به منصه ظهور رساندند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) از نظر روحی و فکری بسیج شدند تا در برابر هر حادثه‌ای که ممکن بود اتفاق بیفتد، خود را آماده کنند.

تسخیری ادامه داد: با وجود تمام پیش آمدهای سخت می‌بینیم که یاران امام حسین(ع) همه درهای گریز از صحنه را می‌بستند و به امام خود تمسک می‌جستند، شاید بتوان تصویر کوچکی از این صحنه‌ها را با یادی از یاران امام(ره) در جنگ تحمیلی یادآور شد که چگونه با همه‌ی سختی‌های مادی، فرماندهان ما با عزم آهنین و دست خالی، وفادارانه از امام انقلاب حمایت کردند.

وی افزود: کافی است بدانیم از آن لحظه‌ای که حسین‌بن‌علی(ع) از یارانش خواست تا از او جدا شوند، یاران چه عکس العملی نشان دادند، وقتی ما شعار رزمندگان و مدافعان حرم را مرور کنیم، می‌بینیم همه برگرفته از یاران نهضت امام حسین(ع) است.

تسخیری در پایان بیان کرد: یاران نهضت حسینی پایه گذاران وفاداری شرافتمندانه به رهبر هستند و درود بر همه انسان‌هایی که وجود خود را در کنار رهبر حقیقت طلب و آزادی خواه فدا کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار