کردستانی‌ها در تاسوعای حسینی به سوگ نشستند

مردم مومن استان کردستان اعم از شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان، همزمان با فرا رسیدن نهم محرم روز تاسوعای حسینی به خیابان‌ها آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ 15 July 2024
به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ همزمان با فرل رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، شهرها و روستاهای استان کردستان همانند سایر نقاط کشور رنگ و بوی عزا به خود گرفته است و مردم این استان هر کدام به نوعی ارادت خود را به آن امام همام نشان می‌دهند.
 
در این ایام هیات‌های عزاداری در خیابان‌ها و محلات شهرهای مختلف استان برپا شده است و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از هر قشری در این هیات‌ها حضور یافته و برای شهدای دشت کربلا عزاداری می‌کنند.
 
مردم این دیار روز دوشنبه همزمان با نهم محرم، در عزای شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) یار باوفای امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
 
اجتماع عزاداران سنندجی نیز همزمان با برگزاری مراسم‌های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان‌های این شهر و سر دادن نوحه به یاد شهادت حضرت عباس (ع)، عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.
 
هیات‌های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب دسته‌های زنجیرزنی، حرکت خود را از مساجد و محلات مختلف شهر آغاز کردند و پس از عبور از خیابان‌ فردوسی، در مقابل حسینیه این شهر تجمع کردند.
 
گزارش‌های رسیده از سایر نقاط استان کردستان حاکی از آن است که مردم شهرهای مختلف این استان نیز از ساعت اولیه امروز با راه اندازی هیات های عزاداری و سینه زنی ‌و زنجیر زنی یاد سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت را گرامی داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار