مهارت آموزی مهم‌ترین راهکار برون رفت از بیکاری است

سنندج_استاندار کردستان گفت: امروز مهارت آموزی مهم‌ترین راهکار برون رفت از بیکاری در استان است.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ 14 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، اسماعیل زارعی کوشا صبح یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش اظهار کرد: امروز بسیاری دانش آموختگان دانشگاهی فاقد مهارت هستند، این در حالی است که بسیاری واحدهای تولیدی ما نیاز به نیروی کار دارند.

وی حوزه فرهنگ را نیازمند تغییر نگرش و ریل گذاری در حوزه مهارت آموزی دانست و گفت: مهارت آموزی از همان اوایل مدرسه و در کنار تحصیل باید مهارت آموزی در برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ۷۰ سال گذشته گرایش به کار دیوانسالاری در کشور به یک ارزش بدل شده است یادآورشد: امروز در کنار آموزش نظری آموزش عملی و مهارتی ضروری است در این راستا باید فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان و دانشجویان با هدف اشتغال پایدار ترویج شود.

به گفته وی، بسیاری از واحدهای تولیدی در استان نیازمند نیروی کار است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی مورد نیاز است، بر توسعه و تقویت فضاهای آموزشی استان تاکید کرد.

استاندار کردستان با اشاره به کاهش بیکاری از سال گذشته در استان اظهارکرد: در بهار امسال شاخص بیکاری ۸،۶ کاهش داشته که این رقم در مقایسه با مدت سال گذشته ۱،۸ کاهش داشته است.

زارعی‌کوشا نرخ مشارکت اقتصادی کشور در بهار امسال را ۴۱،۲ درصد و این شاخص را در کردستان ۴۳،۲ درصد عنوان کرد و گفت: نسبت اشتغال کشور ۳۸ و این شاخص در کردستان ۳۹،۴ درصد بوده است.

وی ضمن انتقاد از پروژه‌هایی که پس از ۱۲ سال دچار وقفه شدند، نظارت بر عملکرد پروژه‌ها و بکارگیری پیمانکار کارآمد و باکفایت در روند اجرای پروژه‌ها مؤثر است.

وی افزود: در برنامه ریزی های بلند مدت و میان مدت بودجه سنواتی پروژه‌ها باید لحاظ شود همچنین وظایف ادارات در این پروژه‌ها مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار