زارعی کوشا: ایجاد راه آهن هزینه‌های حمل بار در کردستان را کاهش داد

استاندار کردستان گفت: راه اندازی ایستگاه باری در راه آهن همدان سنندج هزینه‌های حمل بار غله در استان را کاهش داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 10 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»،  اسماعیل زارعی کوشا صبح چهارشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: میزان پرتی و ضایعات بخش گندم، آرد و نان و یارانه‌ای که در این زمینه به نوعی هدر می‌رود ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که باید دولت و مجلس تصمیم قاطعی در این رابطه بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع آرد و نان جزو مسائلی است که باید تصمیم قاطی برای حل آن گرفته شود تا هزینه‌ای که در قالب یارانه آن پرداخت می‌شود برای حل مشکلاتی دیگر هزینه شود.

وی با بیان اینکه کل درآمد استان چهار هزار میلیارد تومان است، افزود: این مهم در حالی است که سالانه در کردستان سه هزار میلیارد تومان به یارانه آرد و نان پرداخت می‌شود.

استاندار کردستان بیان کرد: انتظار می‌رود پیشنهاداتی که در سطح ملی امکان اجرایی دارد در حوزه هدفمندی یارانه‌ها، جمع بندی و برای دولت ارسال شود.

زارعی کوشا همچنین به مزیت راه آهن سنندج در بخش باری پرداخت و گفت: در بحث هزینه‌ها ایستگاه باری سنندج راه‌اندازی شده که این مهم هزینه حمل بار را کاهش می‌دهد و این از مزیت‌های راه‌آهن در کردستان تلقی می‌شود.

تولید گندم در کردستان رشد داشته است

استاندار کردستان با اشاره به وضعیت گندم در کردستان اذعان کرد: کردستان وضعیت خوبی در تولید گندم دارد و در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و و ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان به طور تضمینی خریداری شد.

وی با اشاره به افزایش تولید گندم در کردستان بیان کرد: این امر بیانگر انجام اقدامات اثرگذار از جمله تبدیل اراضی دیم به آبی است.

وی به اجرای طرح شهرک جدید فردوس سقز به عنوان یکی از مصوبات این جلسه در راستای ایجاد نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: این موضوع با ۱۴ رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

استاندار کردستان همچنین هزینه کرد اعتبارات عمرانی را مسأله‌ای جدی دانست و بیان کرد تا پایان تیر ماه باید این مهم تعیین تکلیف و هزینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار