۶ وقف جدید در خراسان‌شمالی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۶ وقف جدید به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال در این استان ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 10 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی»، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی در این‌باره اظهار کرد: نیت بیشتر وقف های جدید در بخش های کمک به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)، کمک به مساجد و کمک به نیازمندان بوده است.

وی افزود: ۶ هزار موقوفه، ۱۲ هزار رقبه و ۱۶۸ اماکن متبرکه در استان خراسان شمالی وجود دارد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی بر فرهنگ سازی وقف با نیت های جدید تاکید کرد و گفت: از واقفان می خواهیم که با توجه به نیاز استان وقف داشته باشند تا بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه را با کمک خیرخواهانه آنان برطرف کنیم.

وی محور نیت های مورد نیاز استان را کمک به توسعه علم و فناوری، حمایت از نخبگان، گسترش علوم دانش بنیان، کمک به بیماران خاص، کمک به ساخت خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان، کمک به حوزه های علمیه، گسترش فرهنگ قرآنی، کمک به تامین جهیزیه ، اشتغال و مسکن جوانان نیازمند عنوان کرد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی افزود: گسترش فضای سبز و وقف درخت، کمک به دانشجویان، دانش آموزان و طلبه های نیازمند و کمک به رسانه ها از دیگر نیازهای این استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امید است با مشارکت نیکوکاران، فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری در جامعه نهادینه شود زیرا هر وقف جدید تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار