مصرف برق در خراسان‌شمالی ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: مصرف برق در هفته جاری نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته و به مرز بحران رسیده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 10 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، محمد صدقی اظهار کرد: مصرف برق در اوج پیک بار در استان به ۲۹۵ مگاوات رسیده که این میزان مصرف در استان بی سابقه بوده است که به همین منظور مردم باید در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی افزود: اکنون از تمامی مشترکان بخش خانگی، تجاری و سایر مشترکان می خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند تا با خاموشی مواجه نشوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف، برق صنایع یک روز در هفته قطع است و همچنین برق چاه های کشاورزی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر قطع می شود.

صدقی گفت: کنتور تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی، مشترکان خانگی و تجاری پر مصرف نیز هوشمند است که در صورت مصرف بیش از حد به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی هوای گرم در این هفته، نیازمند همکاری و همیاری همه مشترکان نسبت به کاهش مصرف خود به منظور حفظ پایداری شبکه برق هستیم.

 ۴۰ درصد برق در خراسان شمالی در پیک بار توسط سامانه های سرمایشی ادارات و بخش خانگی مصرف می شود.

اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۴ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، گرمای هوا در مناطق مختلف استان تا پایان هفته جاری ماندگار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار