نماینده مجلس: سنندج نیازمند سیاست‌گذاری ۲۰ ساله در حوزه مدیریت شهری است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه شهر سنندج به سیاست گذاری ۲۰ ساله و برنامه ریزی طولانی مدت که در آن تعریف علمی و عملی از توسعه شهر وجود داشته باشد، نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ 09 July 2024

نماینده مجلس: سنندج نیازمند سیاست‌گذاری ۲۰ ساله در حوزه مدیریت شهری است

به گزارش «تابناک کردستان»، سالار مرادی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج اظهار کرد: شهر سنندج به لحاظ ظاهر، معابر، ترافیک و غیره قواره مرکز استان را ندارد، مدیریت یکپارچه شهری که برنامه و ریل گذاری طولانی مدت داشته باشد راه حل رفع مشکلات در این شهر است.

وی با تاکید بر اینکه شهر سنندج نیاز به سیاست گذاری ۲۰ ساله و برنامه ریزی طولانی مدت دارد، گفت: سیاست گذاری ۲۰ ساله که در آن تعریف علمی و عملی از توسعه شهر سنندج وجود داشته باشد مانع از ایجاد نواحی منفصل شهری و مشکلاتی مختلفی خواهد شد که امروز گریبان این شهر را گرفته است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نبود ریل گذاری و برنامه طولانی مدت در حوزه مدیریت شهری موجب می شود نقاط منفصل شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز هر روز گسترش بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: ترافیک شهر، کمبود فضاهای اداری و تجاری، ساخت و سازهای غیرمجاز، نبود پارکینک در مرکز شهر، وضعیت نیروهای شهرداری، ضعیف بودن بدنه کارشناسی شهرداری ها از مشکلات و نقاط ضعفی است که برای رفع آن آمادگی هر نوع کمکی به مجموعه شهرداری ها در سطح استان را داریم.

مرادی در ادامه اظهار کرد: برخی از مشکلات مانند نواحی منفصل شهری مثل نایسر که امروز وجود دارد میراثی است که از گذشته به ما رسیده است البته نایسرهای مختلفی در اطراف شهر سنندج در حال شکل گیری است که باید با برنامه ریزی جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز ننله، حسن آباد و غیره در حال تبدیل شدن به نایسرهای جدید هستند، گفت: امروز در کنار توجه به انجام اقدامات توسعه ای در نایسر باید از ایجاد نایسرهای جدید جلوگیری کنیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در نایسر زندگی می کنند از سر فقر و مشکلات به این ناحیه منفصل شهری پناه برده‌اند، باید نایسر را به صورت ویژه ببینیم و اعتبار و زمان بیشتری برای رفع مشکلات آن بگذاریم مشغول پیگیری مسائل آموزشی، بهداشتی و زیرساختی نایسر هستیم.

وی همچنین از مشارکت پرشور مردم استان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تقدیر و اظهار کرد: امیدواریم نتیجه این انتخابات منشا خیر و برکت برای نظام و ملت باشد و دولت آینده بتواند بخشی از گره ها و مشکلات که در سطح ملی و استان ها وجود دارد حل کند.

نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است

رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز گفت: نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است و کار مطالعات ورودی نایسر در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری انجام شده است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات ویژه زمینه رفع مشکلات این نواحی فراهم شود.

عزت رضایی گفت: دیگر نواحی منفصل شهری مانند ننله، حسن‌آباد و گریزه نیز درگیر مشکلاتی همچون آسفالت نبودن معابر، نابسامانی آب‌های سطحی و کارهای بنیادی اولیه هستند و حل این مشکلات نیازمند اعتبارات ویژه و جهشی است.

وی خواستار اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری سنندج شد و افزود: در حوزه بهداشت محیطی در شهر سنندج مشکلات زیست محیطی داریم که انتظار داریم به عنوان نماینده مردم در مجلس به این حوزه ورود پیدا کنید.

بستر صدور مجوز ساخت زمین‌های قولنامه ای در سنندج فراهم شود

شهردار سنندج نیز در این نشست گفت: رفع مشکل و موانع سد راه صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای راهکار اصلی مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز است انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس به این مسئله مهم به صورت ویژه ورود پیدا کنند.

سید انور رشیدی، اصلاح قانون محدوده و حریم شهر سنندج را ضروری دانست و افزود: نواحی منفصل شهری همچون نایسر نیازمند بازنگری در تقسیمات کشوری و بازنگری قبل از موعد سرشماری هستند و این مهم می تواند در ارتقای شهر سنندج به کلان شهر کمک کند.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز از مشکلات و چالش‌های مهم و رو به رشد در شهر سنندج است و بهترین راهکار برای مقابله با این ساخت و سازها رفع مشکل زمین‌های قولنامه‌ای است، موضوعی که امیدواریم نمایندگان مجلس در قالب طرح مطرح و زمینه تحقق آن را فراهم آورند.

رشیدی با بیان اینکه مصوبه واردات خودرو به شهرداری‌ها درهیأت دولت گرفته شده است، گفت: این مهم به خاطر اختلاف نظراتی که بین وزارت صمت و وزارت کشور وجود دارد اجرایی نشده است امیدواریم این مسئله توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود.

وی به طلب شهرداری از ادارات مختلف استان هم گریزی زد و با گله‌مندی از عدم بازپرداخت این مطالبات از سوی آنها عنوان کرد: شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی طلب دارد و حکم قطعی یافته از سایر ادارات نیز بیش از ۲۴۰میلیارد تومان و به صورت غیرقطعی، ادارات حدود دو همت به شهرداری سنندج بدهکار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار