معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:
کد خبر: ۱۱۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹ 08 June 2024

۷ استان ساحلی درگیر غریق هستند۷ استان ساحلی درگیر غریق هستند۷ استان ساحلی درگیر غریق هستند۷ استان ساحلی درگیر غریق هستند۷ استان ساحلی درگیر غریق هستند۷ استان ساحلی درگیر غریق هستند

تابناک/گیلان معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور پهنه سواحل در شمال و جنوب کشور را به ترتیب ۹۰۰ و ۱۸۰۰ کیلومتر دانست و تاکید کرد: هفت استان ساحلی درگیر موضوغ غریق هستند به گزارش تابناک گیلان.

محمدصادق کریمی کیا بهمراه محمدحیدری فرمانداررودسر در حاشیه بازدید از سواحل شهرستان رودسر، آزادسازی سواحل را میراث ماندگار شهید آیت الله رئیسی دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور از سال ۱۴۰۰ موضوع آزادسازی سواحل و استفاده همه مردم از موهبت دریا را به صوت جدی پیگیری کرد و لذا طی دو سال گذشته شاهد تحقق آزادسازی به جز در محدوده های نظامی و گمرکات بودیم.

وی با بیان اینکه مسئله سواحل در کشور با دو مخاطره ایمنی و فرهنگی همراه است، افزود: یکی از این مخاطرات ایمنی ساحل است که متاسفانه سالانه شاهد تعدادی غریق هم در سواحل شمال و هم در سواحل جنوب هستیم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، پهنه سواحل در شمال و جنوب کشور را به ترتیب ۹۰۰ و ۱۸۰۰ کیلومتر دانست و تاکید کرد: هفت استان ساحلی درگیر موضوع غریق هستند و لذا مجموعه دولت و عوامل اجرایی آن در فصولی که استفاده از دریا بیشتر می شود، مکلف به ایجاد ایمنی ساحل؛ همچنین جلوگیری از ناهنجاری های احتمالی فرهنگی و اجتماعی هستند.

کریمی کیا با اشاره به عملکرد چشمگیر گیلان در حوزه ایمنی ساحل طی سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: شاهد کاهش قابل ملاحظه مغروقین در چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۲ به تعداد ۱۰ نفر بودیم؛ البته یک غرقی هم زیاد است، اما این کاهش نسبت به سال ۱۴۰۱ که حدود ۴۰ فوتی بود، بسیار خوب است.

وی مجموعه دولت و وزارت کشور و استانداری ها را داغدار رئیس جمهور شهید دانست و متذکر شد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، خللی در امورات کشور رخ نداده و برنامه ریزی های لازم را در حوزه گردشگری دریا و ساحل انجام خواهیم داد.

معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تابستان را فصل گردشگری در محدوده سواحل خزر دانست و گفت: هماهنگی های لازم بین مجموعه وزارت کشور و استانداری گیلان و فرمانداری ها و عوامل اجرایی قبل از فرارسیدن تعطیلات تابستانی ایجاد شده تا نوید کاهش مغروقین را داشته باشیم و بتوانیم از ناهتجاری را جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مناسبتی در سواحل، خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی ها شاهد افزایش گردشگران نسبت به سال گذشته خواهیم بود و لذا باید از هم اکنون برنامه ریزی های مناسب را داشته باشیم.

کریمی‌کیا همچنین به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تشکیل سازمان توسعه و عمران سواحل در سال ۹۲ اشاره کرد و یادآور شد: اگرچه این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده، اما هنوز ابلاغ نشده تا یک سازمان مستقل متولی امر ساماندهی سواحل باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار