دو خبرانه تابناک گیلان (9+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که نهمین بسته دو خبرانه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 17 October 2015
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که نهمین بسته دو خبرانه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


ماسوله و اولین برف پاییزی

تابناک گیلان: با تغییرات جوی در گیلان و نفوذ سامانه بارش‌زا، ساعتی پیش ارتفاعات شهرک تاریخی ماسوله با برف پاییزه سفیدپوش شد.

در ارتفاعات اسالم به خلخال و پونل تاکنون بین پنج تا 10 سانتی‌متر باریده و بارش شدید باران موجب سقوط تیر برق، خسارت به آب‌بندان‌ها، آبگرفتگی روستاهای فومن و چند مدارس و روستا در املش شده است.

همچنین بر اثر شدت بارندگی 20 منزل در سنگر دچار آبگرفتگی شده که در برخی خانه‌ها آب به یک‌متر می‌رسد و در ماسال نیز آبگرفتگی مردم را دچار مشکل کرده است.

طغیان رودخانه‌ها موجب آبگرفتگی برخی خیابان‌های اصلی شهر و روستاها شده و با تداوم بارندگی سرمای زمستانی بر گیلان حاکم شده است.



قطعی گاز مشترکان رودبار تا عصر امروز ادامه دارد

مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: گاز مشترکان شهرستان رودبار تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز قطع است.

جمشید ظهیری با اشاره به قطعی گاز مشترکان رودبار اظهار کرد: گاز مشترکان شهرستان رودبار تا ساعت چهار بعد از ظهر امروز قطع است و از مردم می‌خواهیم در این مدت صبور باشند.

وی با بیان اینکه مشترکان رودبار سیستم‌های گاز خود را دستکاری نکنند، تصریح کرد: مشترکان گاز بدون دستکاری منتظر باشند تا گاز آنها دوباره وصل شود.



آمارهای نگران کننده کودکان دچار سوء تغذیه در گیلان

تابناک گیلان: مطالعات مختلف تغذیه‌ای در ایران نشان داده‌اند که سوء تغذیه در ابعاد مختلف در برخی از نقاط مختلف کشور وجود دارد. بر اساس یافته‌های حاصل از بررسی‌های انجام شده در کشور، مهمترین مشکلات تغذیه‌ای عبارتند از سوء تغذیه پروتئین انرژی در کودکان زیر ۵ سال و کمبود ریزمغذی‌ها از جمله آهن، روی و ویتامین‌های آ و د. از سوی دیگر، روند بیماری‌های متابولیک مرتبط با تغذیه از جمله چاقی، دیابت، بیماری‌های قبلی و عروقی و انواع سرطان‌ها روند رو به گسترش و هشدار دهنده‌ای را طی می‌کند.

نتایج مطالعه شاخص‌های چندگانه سلامت در جمعیت که در سال‌های ۱۳۹۰-۱۳۸۹ توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام گردید حاکی از آن است که سوء تغذیه پروتئین انرژی در برخی از مناطق کشور یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان زیر ۵ سال کشور به شمار می‌رود.

بر اساس این مطالعه در برخی از مناطق کشور شیوع کم وزنی بیشتر از ۲ برابر کشوری است. به عنوان مثال میزان شیوع کم وزنی در استان سیستان و بلوچستان ۱۲.۸۸ درصد و در هرمزگان ۱۲.۵ درصد است. در حالی که براساس این بررسی، شیوع کم وزنی متوسط و شدید ۴.۰۸ درصد است. در ضمن، پایین‌ترین میزان شیوع مربوط به استان گیلان ۰.۵۶ درصد است. کم‌وزنی می‌تواند به علت کمبود دسترسی به غذا، ابتلا مکرر به بیماری‌ها، انجام نشدن مراقبت‌های بهداشتی ایجاد شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار