کد خبر: ۱۱۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 16 October 2015
 نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه جامعه اسلامی با امر به معرف و نهی از منکر امنیت پیدا می‌کند، گفت: مراقب باشید عوامل نفوذی غرب در جامعه رخنه نکنند و راه مبارزه با این امر نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت، دهه عاشورا را دهه امر به معرف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معرف و نهی از منکر است، این امر یکی از مهم‌ترین فرایض دین است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع امر به معروف و نهی از منکر در اسلام افزود: واجبات با این فریضه سرپا می‌مانند و تعالیم اسلامی در پای منبرها و امر به معروف به نسل‌ها، یکی پس از دیگری رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: با امر به معرف و نهی از نمکر جامعه امنیت پیدا می‌کند چراکه مردم تعالیم اسلامی را می‌دانند و کسب‌ها با امر به معروف و نهی از منکر حلال می‌شود، چراکه افراد در مشاغل با حلال و حرام آشنا می‌شوند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه ظلم ستیزی با امر به معروف و نهی از منکر شکل می‌گیرد،‌ افزود: جامعه‌ی معتقد و آمر به معروف با وفور نعمت مواجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر همه کشورهای مسلمان، آمریکا را جنایتکار و مستبد می‌دانستند، جنگ یمن نبود و داعش در منطقه قدرت نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی باقی بماند باید از بی‌عدالتی و ستم و بی‌حجابی و امور ناصواب جلوگیری کنیم، تصریح کرد: مراقب باشید عوامل نفوذی غرب در جامعه رخنه نکنند و راه مبارزه با این امر نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله قربانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه روز پیوند اولیاء در پیش است، افزود: اولیاء باید هم‌سویی با آموزش و پرورش در راستای ایجاد نظام آموزش متعالی را داشته باشند تا فرزندان ما در یک فضای مناسب پرورش یابند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها، ایران با 1+5 مذاکره کرد و به جمع‌بندی رسید؛ اگر برجام در مجلس تصویب نمی‌شد آن‌ها تبلیغ می‌کردند که ایران به عهد خود وفا نکرد و مصلحت این بود که تصویب شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: همه مسئولان ما برای خدا کار می‌کنند و نباید با هم درگیر شوند، مه مسئولان ما با تربیت اسلامی در راه شکوه و عظمت ایران و اسلام کار می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار