در سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین؛
وی با بیان اینکه معرفی استعدادهای بالقوه حاضر در ساحت قدسی مساجد است از دیگ اهدف سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس است، افزود: سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین «شکوه اندیشه» از 15 الی 17 اسفند با حضور بزرگان و پیشکسوتان حوزه دین در مجتمع شهید مطهری...
کد خبر: ۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶ 06 March 2015
مدیریت زمان از مباحث مهم و مطرح مدیریت است و دانشمندان علم مدیریت‌ اصولی را برای استفاده بهینه از زمان برشمرده‌اند.

در اسلام نیز توجه خاصی به این‌ موضوع شده و در آموزه‌های دینی،مسلمانان توصیه شده‌اند تا با توجه به اهداف‌ والای الهی و به منظور نیل به کمال و سعادت ابدی،از بطالت در گذراندن عمر پرهیز کرده و با شناخت نیازها،اولویت‌بندی آنها و برنامه‌ریزی صحیح،از به تأخیر انداختن کارها بپرهیزند و همانند شریکی سختگیر به محاسبه نفس خود پرداخته‌ و بر چگونگی صرف عمر گرانمایه نظارت کنند.

زین العابدین قربانی در سال۱۳۱۲ شمسی در یک خانواده مذهبی و کشاورز در روستای پنجاه دیده به جهان گشود. در پنج سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد و تحت حمایت مادر بود. وی مقطع ابتدایی را درزادگاهش گذراند و درسال ۱۳۲۷ برای تحصیل علوم دینی و حوزوی به لاهیجان عزیمت کرد و درمد ت دو سال تا سیوطی، مغنی و حاشیه را فرا گرفت. درسال ۱۳۲۹ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد. پس از فراگیری دروس مقدماتی و سطح از محضر اساتید بزرگی استفاده کرد وبه درجه اجتهاد رسید.

 او عضو برجسته هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین به عنوان استاد راهنما و موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است. او از سال ۱۳۳۱ با پیوستن به جمع فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی وارد مبارزات سیاسی شد. درسال ۱۳۳۲ با نواب صفوی وبرادران واحدی از نزدیک آشنا و مرتبط شد. پس از بازداشت آنان، مدتی را در اختفا بسر برد و در آن ایام با سید علی خامنه‌ای و هاشمی نژاد آشنا گردید که ارتباط دیرینه‌شان با ولی فقیه، با صمیمیت ادامه دارد.

مروری بر گذر عمر آیت الله قربانی

 قربانی مبارزه‌ای با رژیم سلطنتی را از سال ۱۳۴۰ به رهبری آیت‌الله خمینی آغاز کرده و در ایام تبعید وی، به دلیل سخنرانی‌های ضد رژیم بارها دستگیر و زندانی شد. درسال ۱۳۴۴ پس از عزیمت دکتر بهشتی به هامبورگ آلمان و لو رفتن جلسه (حکومت اسلامی از دیدگاه فقه شیعه) که با نظارت بهشتی و چهل تن دیگر از جمله قربانی تشکیل شد آیت‌الله قربانی دستگیر و زندانی گردید. در سال۱۳۵۰ در مجلس ترحیم سید اسدالله اشکوری که در انزلی محله لنگرود تشکیل شده بود، سخنرانی کرد ه به همین جهت دستگیر و به شش ماه زندان و پنج سال ممنوعیت از فعالیت‌های دینی، علمی و خروج از کشور محکوم گردید.

دراین دوران بود که به دعوت مطهری، به امامت جماعت حضرت ابو الفضل تهران (خیابان تاج) مشغول گردید، ولی پس از مدت کوتاهی به دستور ساواک از آنجا اخراج شد. دراین دوران بارها خود و خانواده‌شان مورد اهانت و تعرض چماقداران نیروهای امنیتی قرار گرفتند. از استادان زین العابدین قربانی میتوا ن به اما م موسی صدر و مشکینی و آیت‌الله سلطانی، آیت‌الله آقا رضا صدر نام برد وی درس خارج فقه و اصول را از آیت‌الله العطمی بروجردی وامام خمینی به مدت ۱۰ سال و فلسفه و تفسیر را از استاد علامه طباطبایی به مدت ۸ سال فرا گرفت.

به گزارش تابناک گیلان،حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم در نشست کانون های مساجد گیلان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین به میزبانی گیلان، اظهار داشت: این جشنواره به دنبال یافتن افق‌های تازه برای فعالان مساجد برای آشنایی آنان با وظیفه و نقش انکار ناپذیرشان در ایجاد جریان اسلام خواهی و تقویت بیداری اسلامی است.

مروری بر گذر عمر آیت الله قربانی

وی با بیان اینکه معرفی استعدادهای بالقوه حاضر در ساحت قدسی مساجد است از دیگر اهداف سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس است، افزود: سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین «شکوه اندیشه» از 15 الی 17 اسفند با حضور بزرگان و پیشکسوتان حوزه دین در مجتمع شهید مطهری انزلی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: در این جشنواره که در چهار حوزه قرآن با محوریت شیوه‌های نوین آموزشی حفظ و تثبیت محفوظات قرآنی و تفسیر قرآن، احکام با محوریت نماز، اعتقادات با محوریت توحید، عدل، نبوت، امامت، معاد و در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی با محوریت شیوه‌های نوین آموزش در حوزه «سبک زندگی دینی»برگزار می‌شود از پیشکسوتان عرصه تبلیغ دینی در چهار محور مذکور تجلیل می‌شود.

پورابراهیم تصریح کرد: سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین میزبان آیت الله ضیاء آبادی، آیت الله رسولی محلاتی، آیت الله قربانی، و حجج الاسلام سلیمانی، مهاجرانی، بی‌آزار شیرازی، فلاح زاده، رضایی اصفهانی، آیتی، صفری و سایر پیشکسوتان حوزه دین است.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره از مقام علمی آیت الله قربانی که عمر خود را در مسیر علم و فقاهت و مبارزه و تلاش برای جامعه صرف کرد تجلیل و از کتاب "مروری بر گذر عمر" از تالیفات وی رونمایی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار