کد خبر: ۱۰۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 24 September 2015
رضائیان; مدیرعامل جدید باشگاه ملوان گفت: ملوان با ریاضت سال ها در سطح اول فوتبال ایران مانده است.

طرفداری-به گزارش خبرنگار طرفداری مسعود رضائیان در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل باشگاه ملوان گفت: عید سعید قربان را خدمت همه مسلمانان تبریک می گویم البته آغاز سال تحصیلی را هم تبریک می گویم. شنیدیم که در نیجریه از حجاج خواسته اند که پول حج را به فقرا بدهند. امیدوارم حاجیان که گوسفند قربانی می‌کنند به فقرا کمک کنند.

وی ادامه داد: من متولد 1334 در شهر آبادان هستم. پدرم خیلی دوست داشت تنوع شغلی داشته باشد و از وزارت نفت رفت آموزش و پرورش من با دختر خاله ام ازدواج کردم که شیرازی است و در نهایت خودم نفهمیدم اهل کجا هستم! من چند سال هم آمریکا بودم ولی بعدا گفتند که من تابعیت دو گانه دارم که اینگونه نبود و در سال 1360 آمدم و سال 59 جنگ شروع شده بود. بعدها در اهواز به عنوان برترین معلم شدم اما چون دبیر ورزش ما دیسک کمر گرفت او شد دبیر انگلیسی و من را برکنار کردند. در حالیکه من به دبیر ورزشی انگلیسی یاد داده بودم و در نهایت به عنوان مترجم راهی فولاد شدم و بعد مدیر تحقیقات شدم و در نهایت یک اتاقی که در اختیارم گذاشتند را تبدیل به دانشگاه بزرگ شد و در نهایت گفتند مدیرعامل باشگاه فولاد می شوی و هولم دادند در قفس خطرناک شیرها که سعی کردم زنده بمانم و ماندم!

رضائیان ادامه داد: در نهایت یکسال هم تجربه خیلی خوب مدیریت باشگاه نفت مسجد سلیمان بودم و انجا منشی بودم، مدیر حسابداری و ... بودم و فقط یک راننده داشتیم و امسال گفتند ما شما را قرضی به نفت مسجد سلیمان داده بودیم و این افتخار را پیدا کردم که در خدمت باشگاه ملوان باشم. اگر چه در آموزش کمتر شناخته شده ام اما در زمان حضورم در فولاد با ژاپنی ها کار کردم و یک سیستم آموزشی خوب را با ژاپنی در بخش هایی از کشور اجرا کردم و در کار گروهی ادم های پایین سازمان می توانند کار کنند و آنهایی که مسایل را می دانند.

مدیرعامل باشگاه ملوان با اشاره به خاطراتش در فوتبال گفت: در مورد آینده باید بگویم یکی از مهارت های من جدا از کار مشارکتی ، مدیریت علمی اولین روز بود و بعد مدیریت سیستمی آمد که همه چیز باید سرجای خودش باشد و یعنی اینکه همه سرجای خودش باشند و بعد مدیریت مشارکتی مطرح شد و در نهایت دنیا بر این اساس کار می کند یعنی تبادل دانش و دانایی و در فوتبال هیچکس به جز پیشکسوت نمی تواند دانش را به فوتبال بیاورد حتی استاد دانشگاه هم نمی تواند به اندازه یک پیشکسوت دانش به فوتبال بیاورد.این دانش و دانایی را کسی جز پیشکسوتان نمی توانند به فوتبال وارد کنند.

وی افزود: من از منطقه آزاد اروند به منطقه آزاد انزلی آمدم و ویژگی های زیادی بین فوتبال جنوب و شمال وجود دارد که اولین آن استعدادهای زیاد در هر دو منطقه است و استعدادهای ناب فوتبالی در انزلی داریم مثل آبادان یعنی قرار نیست 50 متر زیر زمین بگردید تا به آب یا نفت برسید و این استعدادها مقابل چشمانتان است و وقتی چند بچه کوچک در شمال و جنوب بازی می کنند نمی‌توان آنها را ندید. دومین ویژگی مشترک دانش و دانایی در فوتبال است.

مدیرعامل باشگاه ملوان افزود: گفت ملوان مثل بوشهر و اهواز است و در آن شهرها عشق و علاقه زیاد بود ولی دیگر الان وجود ندارد مثل شاهین بوشهر که شاید الان در دسته سوم هم نیست و برق شیراز هم چه افتخاراتی داشت و اکنون قرار است در دسته سوم و دوم باشد اما ملوان سال هاست باقی مانده و این لطف خداست. این تیم در هفته های اخر هم نامزد سقوط بوده اما تلاش کرده و جنگیده و مانده است. ملوان سال هاست ساخته شده و مانده. صنعت نفت آبادان هم تیم قدیمی است و متکی به پول نفت است اما ملوان با ریاضت مانده و امیدوارم این سبک خراب نشود و ادای برخی تیم ها را بخواهیم دربیاوریم و یا پول بی حساب و کتاب بدهیم و بازیکن 6 میلیونی را 200 میلیون بدهند تا دیگر نتواند بازی کند. قیمت یکی بازیکن 6 میلیون تومان بود و بازیکن خوبی بود. من بازیکنان را به خارج ازکشور می بردم تا قرارداد ببندیم تا اطرافیانش تحریکش نکند. روزی به یک بازیکن  در آلمان گفتم چقدر پول می خواهی گفت 600 میلیون تومان می خواهم! گفتم چرا گفت بازیکن تاثیرگذار بودم این بازیکن آن سال قیمتش 60 میلیون بود ولی 600 میلیون می‌خواست. بعد گفت مدیر برنامه‌هایم که برادرش بود و در نهایت این بازیکن خراب شد و اعداد و ارقام را بالا بردند و خیلی متخصصین و پزشک‌ها و معلم ها حقوق‌هایشان پایین است و زمانی که ارقام بالا رفت نتوانستیم مهارش کنیم.

به نقل از فارس; وی افزود: امیدوارم ملوان به روند خود ادامه بدهد. خیلی بالا رفتن و بعد سقوط کردن خیلی بد است. احساسم این بود که از اولویت های فوتبال آکادمی است که باید به تیم بزرگسالان بازیکن بدهد. زمانی در فولاد همه بازیکنانش رفتند و ما 16 بازیکن امید از آکادمی اوردیم  و سقوط کردیم اما اشکالی ندارد و آنها نسل دوم فولاد شدند و اگر آن بازیکنان اصلی نمی رفتند این بازیکنان جوان جایشان را نمی گرفتند. باید از منابع ملوان نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: در کشف استعدادها باید علمی‌تر برخورد کرد. من خودم خیلی آشنایی نداشتم و در مسجد سلیمان فهمیدم که باید چطور در آمدزایی کرد. 10 هزار پیراهن به هواداران رایگان دادیم  و بعد یک ژاپنی به من گفت چرا به هواداران رایگان پیراهن دادید. باید منابع مالی را جذب کنیم از فروش گوسفند گرفته تا فروش دانش پیشرفته در فولاد خوزستان هم همین کار را کردیم . باشگاه فولاد خوزستان از شرکت هایی مثل ایده پردازان درآمد 5 میلیاردی داشتند.

محمود رمضانی رئیس هیات فوتبال انزلی و خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس و محمود پیشگاه هادیان نیز در این جلسه معارفه حاضر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار