تشخیص سرماخوردگی، آنفولانزا یا کرونا با تست آزمایشگاهی امکان پذیر است

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: تشخیص سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری کرونا بسیار مشکل بوده و فقط با تست آزمایشگاهی امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۰۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 10 October 2020


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعید محمد دوست افزود: با توجه به هزینه گزاف تست بیماری کووید ۱۹ و عدم امکان دسترسی آن برای همگان و از سوی دیگر، کمبود کیت های تشخیص این تست به همشهریان توصیه می کنیم، پروتکل های بهداشتی را رعایت و سعی کنند که از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند، چراکه با توجه به مشکلات ذکر شده بهترین راه ممکن است.
وی اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل سرد سال و پیش رو بودن برف و باران، کاهش دما و برودت هوا و بسته شدن پنجره‌ها و درب های ساختمان ها و با توجه به رفت و آمدهای روزانه مردم امکان آلودگی دوچندان می شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک با اشاره به اینکه زدن ماسک تاثیر زیادی در قطع زنجیره ی انتقال دارد و از اصناف می خواهیم به کسانیکه ماسک نمی زنند، ارائه خدمت نکنند، تاکید کرد: در مقابل از همشهریان هم می خواهیم داخل مغازه ها و اماکنی که فروشندگان آن از ماسک استفاده نمی کنند، نروند و با خرید نکردن از وی، به نوعی این فرد متخلف را جریمه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، سریع با شماره های ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ تماس گرفته تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی یادآورشد: رعایت موارد ذکر شده و همکاری همه جانبه مردم با مسئولین و برخورد با متخلفان، باعث می شود افراد ناآگاه و وظیفه نشناس، به فکر و تامل فرو رفته و زین پس رعایت کنند.
دکتر محمددوست گفت: به مردم توصیه می کنیم، از حضور در جوامع و خروج از منزل به غیر از کارهای ضرور به جد خودداری کنند و در صورت خروج با زدن ماسک، فاصله اجتماعی مناسب را نیز با دیگران رعایت کنند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک با اشاره به آغاز طرح ضربتی و تشدید نظارت ها، افزود: امیدمی رود مردم نیز با رعایت موازین بهداشتی برای حفظ سلامت خود و خانواده شان ارزش قائل بوده و به حقوق اجتماعی شهروندی نیز احترام گذاشته تا بتوانیم از شر این ویروس رها شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار