تابناک فارس به نقل از ایسنا:سعید نظری در یک نشست خبری که به مناسبت روز شوراها به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: ۱۳ هزار تاکسی فعال در شیراز داریم و نمیتوانیم برای آنها محدودیت قائل شویم که چه تعداد مسافر سوار کنند اما آنچه بر عهده شوا و شهرداری است توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و ... برای رانندگان تاکسی در طول هفته است.
با اشاره به موضوع تعطیلی ناوگان حملونقل و مترو شیراز و زمان مجدد بازگشایی آن، گفت: موضوع کرونا دامن عدهای را گرفته و پرسنل تعدادی از مراکز اداری ما درگیر این بیماری شده اند پس اگر بحث مقابله مطرح است قطعا سلامت شهروندان اولویت دارد چرا که با صرف کمی هزینه میتوان رفتو آمد را تسهیل داد.
او با اشاره به اینکه مسئله مشکلات تردد شهروندان در شورای اسلامی شهر شیراز نیز بازتاب داشته و این موضوع چندین مرتبه از سوی اعضای شورا مطرح شده است، افزود: در شرایطی که بخشی از مردم با این بیماری مواجه هستند و امکان انتقال آن به سایرین وجود دارد ما به این نتیجه رسیدیم که سبب گسترش بیشتر بیماری نشویم و امیدواریم با پیشبینی هایی که می شود این موارد به حداقل برسد.
این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به موضوع راهاندازی خط سوم مترو که در سئوال یکی از خبرنگاران عنوان شده بود، گفت: زمان افتتاح پل کشن بنا بود خط سوم مترو شیراز نیز راهاندازی شود اما با توجه به محدویتهای مالی و فنی شهرداری در شرایط تحریم و با وجود اینکه چشمانداز روشنی از آینده وجود نداشت شورا تصمیم به توقف خط سه گرفت و اولویت را به خط دوم داد.
نظری با اشاره به اینکه مطالعات ترافیک دست ما را باز گذاشته تا اولویت بر خط دو گذاشته شود، خاطرنشان کرد: در مطالعات اولویت به خط دوم دارد به دلیل اینکه یکی از شریانهای اصلی شهر از میانرود تا آزادی و از آزادی تا کلبه را پوشش میدهد و اگر کرونا اجازه میداد پروژه با سرعت بیشتری پیش میرفت هرچند هماکنون نیز فعال شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه قرارداد مترو پابرجاست، گفت: شهرداری در حال مطالعه اتوبوسهای هوشمند(ERT) است که با سیستم های هوشمند قابل پیگیری بوده و کل سیستم آن هوشمند است و به نظر میرسد این اتوبوس ها به جای ناوگان تراموا جایگزین شود.
نظری با اشاره به مشکلات و تبعات ناشی از بیماری کرونا و احتمال بروز مشکل در مدیریت شهری گفت: از ابتدای شیوع بیماری هم شورا و هم شهرداری پیگیر این موضوع بودند، راهکارهای متفاوت توسط متخصصین پیشنهاد و راهکارهای مدیریت هزینه بررسی شد و در نهایت تامین منابع مالی به جهت حفظ سرمایه انسانی در راس برنامهها قرار گرفت.
او ادامه داد: توسعه خدمات مجازی به ویژه در مراکزی مانند معاونت عمران و شهرسازی که بیشترین تردد ارباب رجوع را دارد مورد تاکید قرار گرفت تا هم درآمدهای شهرداری از بین نرود و هم مطالبات و خواستههای مردمی پیگیری شود و خوشبختانه بخشی از فرایند مجازی سازی فعالیتهای اداری شهری به نتیجه رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگر گزارش خود با اشاره به پروژههای مورد تاکید شورا، اظهار کرد: ۲۷ پروژه براساس شعارهای شورا پیشبینی شده که ۲۳ پروژه آن از سوی شهرداری اولویت یافته است.
نظری به پروژههای مناطق نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع سه هزار و ۶۰۰ پروژه از سوی شهرداری معرفی شده است، در این میان پروژههای مطالعاتی نیز هستند که هزینه چندانی ندارند و ادامه خواهند داشت.
او ادامه داد: پروژ های عمرانی از ابتدای اردیبهشت ماه با رعایت فاصله اجتماعی و با نظارت کمیسیون عمران دنبال میشود و هیچکدام از پروژهها متوقف نشده است.
نظری با تاکید بر اینکه تامین سلامت شهروندان برای شهرداری هزینه سنگنی دارد، اظهار کرد: در عین حال شهرداری نمیتواند امور خدمات شهر را معلق کند،۴ هزار پاکبان داریم که روزانه تجهیزات بهداشتی در میان آنها توزیع میشود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: همه مطالبات شهرداری به جز حقالزحمه رانندگان ایاب و ذهاب پرداخت شده است بر همین اساس است که نیاز داریم منابع مالی با دقت زیادی بررسی شده و جلوی اتلاف هزینهها گرفته شود.