مجموعه تلویزیونی «روز خون » درباره حمله تروریستی به شاهچراغ، آبان امسال پخش می‌شود

مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس گفت: مجموعه هفت قسمتی روز خون از تولیدات این مرکز با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آبان‌ماه ۱۴۰۳ از یکی از شبکه‌های سراسری سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴ 14 September 2024
به گزارش «تابناک فارس» به نقل از ایرنا، امیر رئوف، شنبه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: پیش تولید مجموعه "روز خون" با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایان رسیده و اکنون در مرحله تولید قرار دارد.
 
وی گفت: هر چند با شهادت هم‌وطنان در حرم امن اهل بیت (ع) تلخی این اتفاق در کاممان ماند، اما این حادثه با حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدا، تبدیل به حماسه شد و از سویی چهره واقعی استکبار را نمایان کرد که ادعا می‌کند حقوق بشر را سرلوحه کار خود قرار داده، اما در این مکان مقدس، حتی به کودکان نیز رحم نکرد.
 
مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند نگذارید حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به فراموشی سپرده شود و این حادثه را همانند واقعه کربلا زنده نگه داردید؛ اقدام گروه نمایش صدا و سیما فارس در جهت لبیک به همین خواسته است.
 
رئوف ادامه داد: طرح تولید مجموعه نمایشی روز خون از سوی صدا و سیما فارس ارائه و در معاونت سیما مصوب شد؛ بر اساس این مصوبه پیش تولید آن در یک و نیم سال اخیر به انجام رسید و اکنون در میانه راه تولید قرار دارد.
 
وی بیان کرد: این مجموعه که اکنون در حال تصویربرداری است و در هفت قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید و آبان ماه، همزمان با سالروز حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی (ع) در یکی از شبکه‌های سراسری یک، ۲ یا سه پخش می‌شود.
 
مدیرکل صدا و سیما فارس افزود: تهیه کننده این مجموهه با مشورت مجموعه سیما، یک گروه قوی و باتجربه را برای ساخت انتخاب کرد و از ظرفیت‌های هنری و هنرمندان بومی فارس نیز به خوبی استفاده شد.
 
رئوف ادامه داد: مجموعه روز خون در ۸۵ لوکیشن و ۶۰۰ سکانس فیلمبرداری می‌شود و در تولید آن ۲۰۰ هنرمند مشارکت دارند و تلاش شده در حین تولید آن از لوکیشن‌های معرف شیراز بیشتر استفاده شود.
اشتراک گذاری
آخرین اخبار