برپایی مراسم سوگواری ۲۸ صفر در تمام نقاط استان فارس

به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در تمام نقاط استان فارس مراسم سوگواری و عزاداری برپاست.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ 07 September 2024
به گزارش «تابناک فارس» به نقل از ایسنا، این برنامه‌ها از شب گذشته، ۱۱ شهریورماه به همت هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان فارس آغاز شده‌اند و همچنان هم ادامه دارند.
 
برخی از دسته‌های سوگواری و عزاداری از صبح امروز، ۱۲ شهریورماه در نقاط مختلف استان به راه افتاده‌اند و به سمت بقاع متبرکه شاخص خود در حال حرکت هستند.
 
در شیراز این دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت کرده و در این حرم مطهر به سوگواری و عزاداری پرداختند.
 
در شیراز و استان فارس پخت نذورات مردمی به خصوص در ۲۸ صفر رونق فراوانی دارد و هر ساله در جای جای این استان بدین مناسبت اطعام و نذورات مردمی انجام می‌شود.
 
علاوه بر اینها بناست تجمع هیئات مذهبی و مردم شیراز به منظور وداع با ماه محرم و صفر در جنب موکب سفینه‌النجاه واقع در ابتدای پیاده‌روی سلامت، بلوار شاهد شیراز برگزار شود.
 
این مراسم فردا سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با همکاری شورای هیئات مذهبی استان فارس، سپاه فجر فارس، شهرداری شیراز و هیئت مسجد امام صادق (ع) برپا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار