مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی:

۹۲ موسسه خیریه نگهداری ایتام در استان

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از 92 مرکز و موسسه خیریه دولتی و هیئت امنائی از 1500 یتیم درخراسان رضوی نگهداری می کنند.
کد خبر: ۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 17 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، تهمینه شکیب در حاشیه افتتاح مرکز نگهداری از ایتام حضرت زکیه(س) تربت حیدریه در گفتگو با تابان تربت افزود: از ۹۲ موسسه و مرکز خیریه نگهداری از ایتام در این استان، تنها سه مرکز دولتی و حاکمیتی هستند و ۸۹ موسسه دیگر توسط خیرین و نیکوکاران بصورت هیئت امنایی اداره می شوند.

وی بیان کرد: دراین مراکز ۱۵۰۰ یتیم از سنین نوزادی تا دانشجویی و حدود دو هزار یتیم دیگر در منازل نگهداری می شوند.

شکیب به هزینه بالای نگهداری ایتام در این مراکز اشاره کرد و افزود: سرانه مراکز غیر دولتی بسیار بالاست و بهزیستی تنها مبلغی اندک بعنوان یارانه برای این کودکان پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: روزانه سه کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحویل بهزیستی می شود که در خصوص ایتام تلاش شده از کودکان در قالب فرزندخواندگی، امین موقت، تحویل به بستگان و در نهایت در مراکز نگهداری کودکان ، حمایت های لازم صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود تمام سختی ها و مشکلات، خیرین و نیکوکاران این استان نقش پدر و مادر واقعی را برای یتیمان ایفا می کنند و حتی در ازدواج و اشتغال ایتام نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال مشارکتهای مردمی در بهزیستی خراسان رضوی جمع آوری شد و امسال نیز در ماه مبارک رمضان و در جشن گلریزان مسکن که با حضور همه خیرین و نیکوکاران استان برگزار شد بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال مشارکت های مردمی جمع آوری شد.

شکیب اذعان کرد: بیش از ۴۰ هزار داوطلب در خراسان رضوی در طول سال و در عرصه های مختلف اجتماعی و پزشکی با نیت خیر، فکر خوب، قلم مناسب و مساعدت نقدی و غیر نقدی کمک و همیار سازمان بهزیستی هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید سعید فطر قرار داریم و با اعتمادی که مردم به بهزیستی دارند امیدواریم شاهد مشارکتهای بیشتر مردم در این خصوص باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار