ورزش های مناسب دوران سالمندی کدامند

سالمندی دوران حساسی از زندگی بشر است و توجه به مسایل و نیازهای این دوران، یک ضرورت اجتماعی به شمار می رود و در این میان، فعالیت جسمی تاثیر زیادی در بالابردن سلامت روحی و روانی افراد مسن می گذارد.
کد خبر: ۵۴۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 19 December 2017
تابناک فارس به نقل از بهداشت نیوز:مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: خوب است سالمندان با انجام امور منزل و پیاده روی یا ورزش در بیرون از خانه، برای بالابردن توانایی های جسمی خود کمک بگیرند.

 

دکتر "سید محمدصادق کشفی نژاد"، افزود: مطالعات و بررسی ها نشان می دهد که حتی ورزش سبک و ساده، می تواند پیری را به تأخیر انداخته و باعث جوان ماندن افراد شود، همچنین ورزش، طبق تحقیقات صورت گرفته، قلب را قوی تر، وضعیت تنفس را بهتر، عضلات و ماهیچه ها را فعال تر، استخوان ها را محکم تر و بدن را سالم و روحیه را تقویت می کند.

 

او ادامه داد: طی مطالعات یکی از دانشمندان در زمینه ورزش و رابطه آن با حفظ قوای بدن، در حدود 50درصد از علت های مربوط به ضعیف شدن و از دست دادن نیروی حیاتی، بین سنین ۳۰تا ۷۰ سالگی مربوط به نداشتن تحرک و فعالیت بدنی است، چنانچه افراد میانسال و سالمند ورزش کنند، می توانند از ۱۰ تا ۲۵ سال به عمر خود اضافه کنند.

 

دکتر کشفی نژاد، اضافه کرد: کارگاه آموزشی فعالیت بدنی در سالمندان، در راستای عقد تفاهمنامه و همکاری های بین بخشی معاونت بهداشتی دانشگاه و مدیریت شهرداری شیراز، با هدف ارتقای سلامت کارکنان شهرداری و خانواده آنان، برای 45 کارشناس سازمان شهرداری، برگزار شد.

 

مدرس این کارگاه آموزشی، دکتر "محسن داوودی"متخصص فیزیولوژی ورزشی قلب عروق و تنفس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به پیاده روی صحیح به عنوان مناسب ترین ورزش در دوره سالمندی، بر اهمیت انجام حرکات ورزشی به صورت صحیح، منظم و مستمر تاکید کرد و شرکت کنندگان را با اقدامات قبل از انجام فعالیت بدنی آشنا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار