در جنگ ترکیبی هوشمندانه عمل کنیم / مصلحت عمومی در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار گیرد

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به شرایط جنگ ترکیبی امروز، خواستار تحلیل مسائل روز و هوشمندانه عمل کردن هم از سوی مسئولان و هم تک تک افراد جامعه شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶ 13 September 2024

به گزارش «تابناک فارس» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عادل حاجی‌پور امروز، ۲۳ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: در این دنیا قلب سلیم و مالامال از عشق الهی ذخیره حقیقی و اندوخته واقعی انسان مؤمن است که با خودش می‌برد لذا باید برای تحصیل این قلب تلاش و مجاهدت کرد و این مسئله هم با رعایت تقوای الهی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کسی مسئولیت بالاتری دارد باید توجه بیشتری به تقوا داشته باشد، گفت: اگر مسئول در جامعه اسلامی رعایت تقوا نکند، دیگرانی که پشت سر او راه می‌روند به او نگاه کرده و خطا می‌کنند و این مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه بر ضرورت تحلیل مسائل روز تأکید کرد و افزود: انسانی که در جامعه امروز و در دنیای دوگانه امروز زندگی می‌کند، اگر دچار قدرت تفکر و تحلیل در مسائل پیچیده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمانه نباشد، متضرر خواهد شد، پس باید در این دنیایی که به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است و ابزار و مدل‌های مواجهه دشمن بسیار متفاوت شده و به تعبیر مقام معظم رهبری یک ملتی در مواجهه با جنگ ترکیبی است، مراقب و هوشمند باشیم.

وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی مرکب از بخش‌های، روش‌ها و ویژگی‌های مختلف در مبارزه توسط دشمن است، گفت: دشمن در جنگ ترکیبی، جنگ روانی، جنگ اقتصادی و در کنار آن جنگ نظامی، جنگ سیاسی، جنگ رسانه‌ای و به تعبیر بهتر بگوییم، هماهنگ در برابر همدیگر عمل می‌کند و طبیعی است که در چنین شرایطی ما هم باید مثل همان دشمن در مواجهه با جنگ ترکیبی مقابله ترکیبی داشته باشیم.

حاجی‌پور با تصریح اینکه امروز دو نگاه در دنیا حاکم است و یک، ۲ قطبی مرسوم و منطقی و پذیرفته شده در عالم وجود دارد، افزود: یک نگاه، نگاه صهیونیزم جهانی است که در پی استضعاف و استخفاف ملت‌های عالم است و در طرف دیگر نگاه دومی است که برآمده از اسلام ناب محمدی است. اسلامی که هدیه شگفتی ساز الهی به بشریت است و در ۴۵ سال قبل از این انقلاب وقتی نگاه می‌کنیم ما اسیر بودیم و در چنگال افکار دیگران دچار یک استضعاف و استخفاف شده بودیم و راه سختی را طی می‌کردیم. انقلاب اسلامی آمد و ما را از آن اسارت و نگاه خفت بار رهایی بخشید.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه امام راحل پرچم نورانی اسلام ناب را بلند کرد و فریاد حقیقت‌خواهی را در دنیا تبلیغ و ترویج کرد، گفت: امروز مهم‌ترین ماموریتی که در امتداد اسلام ناب و در امتداد آن انقلاب اسلامی در اختیار ما و در جبهه مقاومت قرار دارد این است که این پرچم را بلند به اهتزاز در بیاوریم و در بخش‌های مختلف هوشمندانه در مقابل دشمن مواجهه داشته باشیم.

وی فراز‌هایی از بیانیه گام دوم را درباره همین نگاه هوشمندانه یادآور شد و افزود: بخشی از مواجهه دشمن بی تردید مواجهه فرهنگی و جنگ فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در این رابطه تأکید دارند که سبک زندگی غربی توسط رسانه‌ها و کمپانی‌های رسانه‌ای و تبلیغی دشمن، کمپانی‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی دشمن با اهداف خاص و مشخصی تبلیغ و ترویج می‌شود و این سبک زندگی غربی زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی به ملت ما وارد کرده است.

حاجی‌پور بر ضرورت هوشمندانه رفتار کردن در برابر مواجهه فرهنگی دشمن تأکید کرد و افزود: ملت ایران در تمام صحنه‌ها با قدرتمند و هوشمندی تمام حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کند. رهبر معظم انقلاب هم در این جنگ ترکیبی، شاه کلید را به دست افرادی جبهه‌ای می‌دهد که دل در گرو انقلاب اسلامی و اسلام دارند و تأکید دارند مواجهه با این هجمه سنگین دشمن در سبک زندگی غربی باید یک جهاد هوشمندانه و یک جهاد همه جانبه باشد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس فراز‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: معظم‌له تأکید دارند که کار‌های فرهنگی خروجی‌محور نیست و باید خروجی کار‌ها را نگاه کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا قهرمان تبدیل بحران‌ها و تهدید‌ها به فرصت بودند و این موضوع را باید به تصویر کشید، گفت: این موارد باید در قالب فیلم، ادبیات، کتاب، یادواره و در هر قالبی که به ذهن هنرمندانه و خلاق جوان فرهنگی می‌رسد به عرصه میدان آورده شود. این نکته مهمی در عرصه فرهنگی و به همین شکل در مسائل اقتصادی هم است؛ در مسائل اقتصادی هم ما نیازمند به مواجهه هوشمندانه‌ایم.

حاجی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به عراق اشاره کرد و گفت: این سفر، یک سفر راهبردی در مقابله با همان جنگ ترکیبی است یا بهتر بگویم یک مواجهه هوشمندانه در برابر تحریم‌های ظالمانه و مواجهه دشمن با ملت بزرگ و کشور ایران است. بخش‌های مختلف از برکات این سفر که جلوه‌ای روشن از پایبندی ایران به سیاست حسن همجواری و حسن همسایگی است، تقویت روابط منطقه‌ای و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه یک اصل قطعی در مواجهه هوشمندانه برای شکستن تحریم‌های دشمن برای مقابله در عرصه‌های اقتصادی، عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این یک نکته مهم و یک دستاورد بسیار ارزشمند سفر مذکور است، گفت: اینکه در این سفر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی و کودک کشی مردم غزه در راس گفتگو‌ها و مذاکرات و مباحث قرار می‌گیرد، بخش دیگری از این مواجهه هوشمندانه دستگاه دیپلماسی کشور در مقابله با دشمن است. چه بخواهند چه نخواهند این مسیر توسط ملت قهرمان فلسطین آغاز شده است و امروز توسط جبهه غیور و بزرگ مقاومت پشتیبانی می‌شود و به فضل الهی به نابودی کامل رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

حاجی‌پور همچنین با اشاره به مذاکرات دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا گفت: در این مناظرات مشاهده کردیم که هر دو رقیب اعتراف کردند اگر رقیب من رای بیاورد ایران قوی‌تر می‌شود و آمریکا و اسرائیل نابود می‌شوند. این نکته بیانگر یک حقیقتی است که ناخودآگاه به آن اقرار کرده و اعتراف کردند و آن هم نابودی قریب‌الوقوع این جبهه ظلم و درنده و وحشی استکبار جهانی است که پرچمدار آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی یادآور شد: به تعبیر رهبر عزیز انقلاب این آگاهی جهانی به قلب آمریکا و اروپا، دانشگاه‌های آمریکاو کانادا، فرانسه و انگلیس و آلمان رسیده است. این اتفاق نتیجه مقاومت است و ایمان آگاهانه به این راه و نصرت الهی است. اینها نتیجه یک عمر مجاهدت و ۴۵ سال ایستادگی یک ملت در برابر زیاده‌خواهی دشمن است و نتیجه پیروی از خط سرخ سیدالشهدا و عاشوراست.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه هر کدام از ما در این عرصه سهمی داریم، گفت: آن کسی که در عرصه فرهنگی پرچمدار است یک سهمی در این مواجهه هوشمندانه و نگاه جهادی در تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی دارد و آن کسی که در عرصه نظامی است و آن کسی که در دل میدان رزم اقتصادی است و آنکه پرچم‌دار دیپلماسی و حرکت سیاسی است، هر کدام سهمی دارد و به طور کلی تمام افراد ملت ایران در این جهاد مقدس یک نقش ویژه دارند که نمی‌توان آن نقش را نادیده گرفت و این نقش‌ها در بزنگاه‌های مختلف و حوادث مختلف انقلاب متفاوت می‌شود.

وی، نوجوانان افتخارآورنده المپیاد‌های جهانی و همچنین ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی را از جمله افرادی دانست که در این عرصه خوش درخشیده‌اند و به آنان تبریک گفت و افزود: مردم فارس قهرمانی مانند ساره جوانمردی را در دل خود پرورش داده است که هم قهرمان عرصه ورزش است هم قهرمان به رخ کشید هویت ایرانی و اسلامی یک زن در در میدان‌های جهانی و باید این افتخار را بر سر دست گرفت و با افتخار فریاد زد.

حاجی‌پور اظهار کرد: سهم هر کسی در جنگ ترکیبی متفاوت است. مسئولیت در این جبهه برای مسئولانی که امروز در عرصه خدمت و نوکری این مردم قرار گرفتند، هم دولتمردان هم مسئولان در بخش‌های مختلف حاکمیتی، مجموعه تقنینی کشور و مجموعه قضایی کشور مسئولیت سنگین‌تر است و تلاش و همت آنها باید مضاعف باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در مسئولیت‌ها و مسند‌های خود اصل منفعت عمومی را مدنظر قرار دهند، خواستار توجه به این مسئله در هر عزل و نصب هم شد و گفت: مصلحت عمومی باید در هر جابه‌جایی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در رأس نگاه مسئولان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار