۲۱ استاندار کهگیلویه و بویراحمد

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ نفر بر کرسی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد تکیه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 26 August 2024
۲۱ استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایسنا نوشت : از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون ۲۱ نفر بر مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد تکیه زده‌اند یعنی به طور میانگین عمر مدیریت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲ سال بوده است.

کمترین مدت استانداری دو ماه مربوط به سرپرستی استانداری توسط «احمد جمی» و بیشترین دوره خدمت مربوط به استانداری «کریم شورانگیز» است که چهارسال و دو ماه به طول انجامیده است.

در فاصله سال‌های ۵۸ تا ۶۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۶ مرتبه استاندار آن تغییر کرد، به همین دلیل می‌توان گفت در آن دوره پر فراز و نشیب میانگین عمر مدیریتی هر استاندار یک سال و سه ماه بوده است.

در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی چهار نفر در کسوت استانداری خدمت کرده‌اند، بنابراین میانگین عمر مدیریت در این دولت دو سال بوده است.

در دولت سید محمد خاتمی سه نفر مسئولیت استانداری را بر عهده داشته‌اند که این سخن به این معناست که میانگین مدیریت استان در دوره‌ی اصلاحات دو سال و هفت ماه بوده است.

دولت محمود احمدی‌نژاد چهار نفر را مأمور اداره استانداری کرده این امر بیانگر این است که میانگین عمر مدیریت در این دولت حدود دو سال بوده است.

دولت حجت السلام حسن روحانی سه نفر را مأمور اداره استانداری کرده، این امر بیانگر اینست که میانگین عمر مدیریت در این دولت حدود دو سال و سه ماه و ۱۷ روز بوده است.

دولت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی یک نفر را مأمور اداره استانداری کرده، که عمر مدیریت در این دولت حدود سه سال بوده است.

از این تعداد استاندار ۶نفر نیز دارای مدرک دکتری، ۷نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶نفر دارای مدرک کارشناسی و دو نفر نیز دارای مدرک دیپلم بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، اسامی استانداران و مدت مأموریت آنها به شرح زیر است؛

۱-  «احمد هومن» دارای مدرک دکترا از تاریخ ۱۳۵۸.۱.۲۱ تا ۵۸.۵.۱ به مدت ۳ ماه و ۱۰ روز استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۲ -  «سید کمال‌الدین نیک روش» دارای مدرک دکترا از تاریخ ۵۸.۴.۲۶ تا ۵۸.۹.۲۷ به مدت ۵ ماه بر کرسی استانداری تکیه زده است.

۳-  «سید محمد تقی لواسانی» دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۵۸.۱۰.۱ تا ۶۰.۸.۶ به مدت یک سال و ۱۰ ماه نماینده دولت در استان بوده است.

۴-  «محمدعلی کفافی» دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۰.۸.۲۶ تا ۶۱.۶.۱ به مدت ۱۰ماه مدیریت ارشد استان را در دست داشته است.

۵-  «علی قنبری عدیری» دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۶۱.۶.۱۱ تا ۶۵.۶.۲۱ به مدت چهار سال در استانداری کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرده است.

۶- «عباس میرزا ابوطالبی» دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۵.۶.۲۶ تا ۶۷.۱۰.۳ به مدت دو سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۷ - «احمد جمی» دارای مدرک دیپلم از تاریخ ۶۷.۱۰.۴ تا ۶۸.۵.۱۰ به مدت هفت ماه به عنوان سرپرست سکان مدیریت استان را در دست داشته است.

۸-  «علی صوفی» دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۸.۷.۹ تا ۷۲.۶.۲۱ به مدت چهار سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۹- «احمد جمی» دارای مدرک دیپلم از تاریخ ۷۲.۶.۲۱ تا ۷۲.۸.۹ به مدت دو ماه به عنوان سرپرست استانداری کهگیلویه و بویراحمد فعالیت کرده است.

۱۰- «صمد رجاء» دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۷۲.۸.۹ تا ۷۶.۸.۶به مدت چهار سال در کسوت استاندار کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرده است.

۱۱- "علی اکبر اولیاء» دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۷۶.۸.۶تا ۷۸.۵.۲۵ به مدت دو سال مدیر ارشد دولت در استان بوده است.

۱۲-  «کریم شورانگیز» دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۷۸.۵.۲۷تا ۸۲.۵.۲۷ به مدت چهار سال و دو ماه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۱۳ - «اسماعیل دوستی» دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۲.۵.۲۷ تا ۸۴.۸.۲ به مدت دو سال بعنوان استاندار و نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۱۴ - «سید مسعود حسینی» دارای مدرک لیسانس از۸۴.۸.۲ تا ۸۷.۹.۲۵ به مدت سه سال و یک ماه نخستین استاندار بومی استان بوده است.

۱۵- «قوام نوذری» دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۷.۹.۲۵ تا ۹۰.۴.۱۸۲ به مدت دو سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۱۶- «اکبر نیکزاد» دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۹۰.۴.۱۸ تا ۹۱.۶.۱۵ به مدت یک سال و دو ماه سکان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد را در دست داشته است.

۱۷- «حسین صابری» دارای مدرک دکترا از تاریخ ۹۱.۶.۱۶ تا  ۱۳۹۲.۷.۳ به مدت یک سال و ۱۶ روز استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۱۸- «سید موسی خادمی» دارای مدرک دکترای مدیریت از تاریخ ۱۳۹۲.۷.۳ تا ۱۳۹۶.۶.۲۵ به مدت سه سال و ۱۰ ماه و پنج روز دومین استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمدبوده است.

۱۹- «محمدعلی احمدی» دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی از تاریخ ۱۳۹۶.۶.۲۵ تا ۱۳۹۸.۳.۲۶ به مدت یک سال و سه ماه و ۹ روز نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

۲۰ - «حسین کلانتری» دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از تاریخ از ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۸ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت حدود دو سال و ۶ روز استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

۲۱ - «سید علی احمدزاده» دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ تا کنون سکان استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در دست داشته است.

گفتنی است که با پایان کار دولت سیزدهم و آغاز فعالیت دولت چهاردهم، گمانه زنی‌ها در مورد تغییر استانداران بیشتر شده و نام‌های افراد مختلفی در محافل غیررسمی و فضای مجازی برای تصدی مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است. آنچه مسلم است با تغییر دولت، تغییر استانداران نیز دور از ذهن نیست؛ به هر حال باید منتظر ماند و دید که وزیر کشور دولت دکتر مسعود پزشکیان چه تصمیمی در خصوص استانداران و به ویژه بیست و دومین استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار