ایجاد بازار ۱۲ همتی برای نانو کاتالیست‌های پتروشیمی/تولید ۱۶۰۰ محصول نانویی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکروی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰ شرکت در حوزه نانو فعال شده‌اند که از سوی این تعداد شرکت ۱۶۰۰ محصول نانویی به تولید رسیده است، گفت: حجم بازار نانو کاتالیست‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰ 21 August 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایسنا، دکتر عماد احمدوند امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از سامانه نانو کلر در تاکستان استان قزوین با اشاره به اثرات زیست محیطی این سامانه، افزود: این طرح در مدت چند ماه اجرایی شد و ما به این جنس از فناوری‌ها نیاز داریم.

وی افزود: در ستاد توسعه نانو یکی از ماموریت‌های ما ارائه راهکار‌های فناورانه برای حل مسائل و مشکلات است که برای این منظور در تلاشیم تیم‌هایی را که قابلیت‌های حل مسأله دارند، شناسایی کنیم تا راهکار‌های آنها از مرحله بالقوه به بالفعل برسند.

احمدوند با تاکید بر ضرورت تکثیر این راهکارها، یادآور شد: این فرایند در تاکستان استان قزوین اجرایی شد و از سوی شرکت آبفای این استان ریسک سامانه نانو کلر، پذیرش و به این شرکت دانش‌بنیان اجازه داده شد تا این سامانه برای تصفیه پساب اجرایی شود که جای تشکر و قدردانی دارد.

دبیر ستاد توسعه نانو و میکروی معاونت علمی با تاکید بر اینکه ما نباید به اجرای دو یا چند طرح پایلوت بسنده کنیم، خاطر نشان کرد: ما نیاز داریم که اجرای این طرح‌ها را در مقیاس وسیع پیاده‌سازی کنیم تا اثرات اقتصادی آن در کشور توسعه یابد و برای این منظور لازم است نیاز‌های کشور در حوزه تصفیه آب تجمیع شود تا فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه اقتصادی شود.

وی با اشاره به توسعه فناوری نانو در کشور با بیان اینکه ایران در تولید علم نانو جزء کشور‌های پیشرو است، یادآور شد: در حال حاضر ۳۸۰ شرکت در حوزه نانو فعال شده‌اند که از سوی این تعداد شرکت ۱۶۰۰ محصول نانویی به تولید رسیده است. حجم فروش این شرکت‌ها نیز هر سال دو برابر شده است.

احمدوند با بیان اینکه بر روی محصولات با فروش بالا تمرکز شده است، اظهار کرد: در حوزه نانو دارو‌ها سودی که شرکت‌های بیمه‌ای از این دارو‌ها کرده‌اند، از سود شرکت تولیدکننده بیشتر بوده است.

وی تولید نانوکاتالیست‌های پتروشیمی را از دیگر موفقیت‌های شرکت‌های نانویی عنوان کرد و ادامه داد: حجم بازار این کاتالیست‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده و از نظر اقتصادی نیز در حال حاضر شرکت‌های فولادسازی به این محصول وابسته هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار