۴۰۰ مسجد البرز کانون فرهنگی- هنری دارند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: ۴۰۰ مسجد استان البرز برحسب آمار از کانون فرهنگی هنری بهره‌مند هستند که بخش مهمی از نیازهای فرهنگی و هنری نوجوانان، جوانان و کودکان را تأمین می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶ 21 August 2024

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز ضمن تبریک سالروز جهانی مسجد اظهار کرد: امروز نقش و کارکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نشان می‌دهد که تا چه اندازه این ظرفیت در رونق بخشیدن مسجد و تحقق مسجد تراز اسلامی موثر است.

وی با اشاره به اینکه نقش فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات در پیشبرد اهداف و دورنمای مسجد طراز اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: رهبرمعظم انقلاب در خصوص نقش مسجد و اثرگذاری آن نکات متعددی را مطرح کرده‌اند که یکی از آن مطالب این است که می‌فرمایند: «اگر بنا باشد مسجد اثرگذار باشد لازم است برقرار باشد و برای مخاطبان خاص خود برنامههای خاص داشته باشد. مسجد برقرار مسجدی است که پیش از اذان صبح باز باشد و تا پاسی از شب به مردم خدمات ارائه دهد».

شکری بیان کرد: ۴۰۰ مسجد استان البرز برحسب آمار از کانون فرهنگی هنری بهره‌مند هستند که بخش مهمی از نیازهای فرهنگی و هنری نوجوانان، جوانان و کودکان را تأمین می‌کنند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز یاد آورشد: از جمله طرح‌های اجرایی در مساجد با محوریت کانون‌ها، طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی است که در جریان احیای کارکردهای مسجد و تحقق مسجد طراز اسلامی اجرا می‌شود.

وی گفت: برپایی طرح رواق‌های مختلف در قالب سامانه بچه‌های مسجد یکی از امکانات و ابزار در عرصه رسانه‌ای است تا هر کدام از افراد به ویژه خانواده‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار