رویداد جذب ۳۰ میلیارد سرمایه برای حوزه زیست فناوری در کارخانه نوآوری البرز

رویداد بزرگ جذب ۳۰ میلیارد سرمایه برای تیم‌های حوزه «زیست‌ فناوری»، به همت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، در محل کارخانه نوآوری البرز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ 17 August 2024

به گزارش «تابناک البرز» این رویداد با حضور محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، عزیزاله افضلی، معاون اقتصادی استانداری البرز، محمد اسدیان، رییس مرکز پژوهش های اسلامی شورای شهر کرج و محمد نبیونی رییس بنیاد نخبگان استان البرز برگزار گردید.

محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه برای حوزه زیست فناوری، از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه‌های نوآوری به‌عنوان بستری مناسب برای استقرار و توسعه فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها از سوی این صندوق خبر داد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد تأکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی، فرصت بسیار خوبی برای کمک به ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و زمینه‌ساز جذب نخبگان در این شرکت‌ها است. درحال حاضر کارخانه‌های نوآوری بستر مناسبی برای استقرار و توسعه فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها ایجاد کرده‌اند و نقش مهمی در توسعه نوآوری و فناوری کشور ایفا می‌کنند. وی همچنین افزود تاکنون در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه‌ها از سوی صندوق نوآوری پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه بخش خصوصی در توسعه اکوسیستم نوآوری ایران به ویژه در کارخانه های نوآوری گفت: در حال حاضر سهم دانش بنیان ها از تولید ناخالص ملی در حال حاضر ۲.۷درصد است که این رقم بایستی تا انتهای برنامه هفتم توسعه به ۷ درصد برسد که قطعا بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی در نوآوری میسر نخواهد شد.

امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و دبیر شورای راهبری کارخانه های نوآوری کشور با اشاره به اینکه کارخانه های نوآوری طی چند سال گذشته توانسته اند جایگاه ارزشمندی را در توسعه زیست بوم نوآوری کشور ایجاد نمایند و خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دریافت بودجه ای از دولت، کارخانه های نوآوری عملکردی فراتر از انتظار داشته اند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نسل جدید دیگر علاقه ای به استخدام و کارمندی ندارد، کارخانه های نوآوری یکی از مهم ترین مراکز جذب این نسل می باشد.

این مسئول افزود: کارخانه نوآوری البرز با بیش از ۴۰ میلیارد سرمایه گذاری بخش خصوصی طی ۲ سال گذشته توانسته از یک فضای بلااستفاده به برترین کارخانه نوآوری کشور با بیش از ۸۰ تیم و شرکت دانش بنیان و خلاق و فناور تبدیل شود که امروز شاهد یکی از جنبه های تبلور آن در حوزه بایوتک و تبدیل آن به هاب بایوتک کشور بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار