راه‌اندازی پایگاه حشره‌شناسی در راه‌آهن و فرودگاه کرج برای مقابله با پشه آئدس

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گفت: پایگاه مراقبتی حشره‌شناسی در ایستگاه راه آهن کرج و فرودگاه پیام برای مراقبت از مردم در برابر پشه آئدس راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ 21 August 2024

به گزارش «تابناک البرز» سیدحسن هاشمی با اشاره به مهمترین اقدامات مبارزه با پشه آئدس گفت: جلسات مستمر در سطح استان و شهرستان های تابعه با محوریت رصد و پایش و همچنین آمادگی حداکثری جهت مقابله با بیماری‌های مرتبط با پشه آئدس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز در ادامه گفت: برگزاری همایش تهدیدات نوین زیستی به منظور تبیین و تشریح بیماری پشه آئدس، برگزاری دوره های آموزشی و وبینارهای مختلف و نیز تبلیغات محیطی و انجام مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی، توزیع بروشور و تراکت‌های آموزشی، اکران بیلبوردهای شهری جهت اطلاع رسانی مناسب و مطلوب از اقدامات مهمی است که در ایام اخیر صورت پذیرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: با همکاری شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان اقدامات میدانی جهت پیشگیری، پیش بینی و کنترل ناقل مهاجم زیستی در راستای پیگیری مستمر و بی وقفه و نظارت بر امر اجرای مصوبات قرارگاه زیستی استان نیز توسط این اداره کل انجام شده است.

هاشمی در پایان گفت: شناسایی نقاط خطر در مناطق مختلف شهر کرج و شهرهای اقماری و نیز بهسازی محیط در پایش های انجام شده، راه اندازی پایگاه مراقبتی حشره شناسی در ایستگاه راه آهن کرج و فرودگاه پیام، سمپاشی و پاکسازی معابر، فضاهای سبز و سطل‌های زباله شهری و موارد مشابه از دیگر اقدامات عملیاتی جهت مراقبت عموم مردم در برابر این ناقل بیماری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار