معرفی دو دستگاه عامل بی نظمی ترافیکی یاسوج / آیا می شود بخشی از جرائم رانندگی را به حساب عوامل دولتی نوشت؟ / آیا شاهد ورود مدعی العموم خواهیم بود؟

وضعیت موجود رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد را به واکنش وا داشت و وی از بی‌توجهی دو دستگاه و نقش آنها در گره ترافیکی لب به اعتراض گشود .
کد خبر: ۱۱۸۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 17 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مشکلات عجیب شهر یاسوج حل نشدن مشکل ترافیک که بخشی از این ترافیک مربوط به نبود مکان‌های مناسب برای پارک خودرو‌ها است به گونه‌ای که می‌بینیم در اکثر خیابان‌های مهم و شلوغ این شهر تقریبا نیمی از خیابان محل پارک خودرو‌ها است و همین موضوع مانعی برای تردد روان خودرا‌ها می‌شود.
بی نظمی در تردد خودرویی شهر یاسوج به گونه‌ای است که با وجود تعداد کم خیابان ها، اما در بعضی ساعات روز، ترافیک‌های سنگین و غیر قابل تحملی بوجود می‌آید و در کنار این ترافیک‌های اعصاب خورد کن، حضور میدانی پلیس تنها چاره کار است تا شاید بتوان کمی از این بی نظمی‌ها کاست.
وضعیت موجود رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد را به واکنش وا داشت و وی از بی‌توجهی دو دستگاه و نقش آنها در گره ترافیکی لب به اعتراض گشود؛ بنابراین گزارش ترافیک سنگین خیابان‌های شلوغ و گره‌های ترافیکی در بسیاری از ساعات روز موجب شده تا پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کم کاری برخی از ادارات در استان به شدت گلایه‌مند باشد.
در همین خصوص سرهنگ جابر پیوست رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این سئوال از خبرنگاران که چرا اصحاب رسانه و خبرنگاران نسبت به رها شدن کار توسط اوقاف و امور خیریه در مرکز شهر یاسوج، اظهار داشت: انتظار این است خبرنگاران نسبت به وضعیت نقطه پر ترافیک این شهر در میدان هفتم تیر مطالبه‌گری کنند.
 سرهنگ پیوست ادامه داد: چندین و چند سال قرار است در این مکان ساخت و سازی انجام گیرد و پارکینگی ساخته شود، اما معلوم نیست که چرا مسئولان مرتبط دست روی دست گذاشته‌اند و موجب شده‌اند تا هم چهره شهر زشت شود و هم این فضا نیمه کاره باقی بماند که در شأن مرکز استان نیست.
وی گفت: سوال این است که چرا مسئولان مربوطه کار را نیمه کاره رها کرده‌اند چرا باید در هسته مرکزی شهر شاهد چنین وضعیتی باشیم.
 سرهنگ پیوست در ادامه به زمین مربوط به تامین اجتماعی در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: بزرگترین محوطه بلاتکلیف در شهر یاسوج مربوط به زمین تامین اجتماعی است چرا کاری روی آن انجام نمی‌شود.
 وی ادامه داد: چرا اگر می‌خواستند کاری انجام ندهند لااقل اجازه نمی‌دهند مردم خودرو‌های خود را آنجا پارک کنند چرا باید با چنین اقداماتی باری بر دوش مدیریت شهری یاسوج بگذاریم.
پیوست با بیان اینکه همه ما موظفیم باری از دوش شهر برداریم یادآور شد: چرا این محوطه بزرگ به حال خود رها شده نه ساخت و سازی در آنجا انجام می‌دهند که پارکینگی ساخته شود نه اینکه آن را در اختیار مردم می‌گذارند تا از آن استفاده کنند تا اینگونه روز به روز شاهد وضعیت بدتر شهر یاسوج و معضل راهبندان و ترافیک نباشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بدترین لحظه برای من و همکارانم جریمه کردن مردم در این اوضاع سخت اقتصادی است گفت: برای من به عنوان رئیس پلیس یک قبض جریمه به مانند تیری است که بر قلب می‌نشیند، زیرا می‌دانیم مردم مشکلات زیادی دارند و خودمان هم از جنس مردم هستیم.

آیا می شود بخشی از جرائم رانندگی را به حساب عوامل دولتی نوشت؟

در سال های گذشته وقتی برای کارشناسان محرز شد که عوامل بسیاری از تصادفات و خسارات مربوط به مواردی به غیر از عملکرد راننده است ، تصمیم بر این گرفته شد که که در حوادث سهم همه افراد و دستگاه هایی که نقشی در حادثه و ایجاد خسارت داشته اند لحاظ شود و پس از این شاهد بودیم که در حوادث سهم جاده ، خودروساز ، راننده و هر عاملی که در بروز تصادف نقش داشته است ، لحاظ می شود .

در مورد وضعیت ترافیکی شهر یاسوج که به گفته پلیس ، بی عملی دو دستگاه تامین اجتماعی و اوقاف محرز است این سئوال مطرح می شود که آیا همانند قانون تعیین میزان نقش دستگاه ها و عوامل متعدد در بروز تصادفات ، آیا پلیس نمی تواند بخشی از جرایم رانندگی خصوصا جرائمی که در محدوده عامل بودن اوقاف و تامین اجتماعی را به حساب این دو دستگاه قرار دهد ؟

و یا اینکه با توجه به کارشناسی بودن نظر پلیس آیا رانندگانی که در این مناطق مورد جریمه رانندگی قرار می گیرند ، می توانند از این دو دستگاه برای پرداخت جرایم شکایت کنند ؟

و اینکه آیا با توجه به نظریه کارشناسی پلیس که به صراحت از این دو دستگاه نام برده است ، آیا دادستان به عنوان مدعی العموم نمی تواند به موضوع ورود کرده و این دو دستگاه را به دلیل نقش بزرگی که در بی نظمی ترافیکی شهر دارند ، مورد بازخواست قرار دهد ؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار