بودجه شهرسان ها به تفکیک اعلام شد

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه وبویراحمد در حالی با سه دستور کار مهم در خصوص میزان وصول درآمد‌های استان، قانون مولد سازی، مصوبات کارگروه امور زیر بنایی و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال۱۴۰۳ برگزار که در ادامه بودجه شهرستان ها به تفکیک اعلام شد
کد خبر: ۱۱۸۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰ 17 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت : اعتبارات سال ۱۴۰۳، بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی را داشته و شامل اعتبارات توازن ، نفت ، تملک استانی ، محرومیت زدایی و۲۷ صدم درصد ارزش افزوده است.

دبیر جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت؛ درآمد‌های عمومی و اختصاصی وصول شده استان در سال ۱۴۰۲، مبلغ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مبلغ پیش بینی شده (۱۵۰۰ میلیارد تومان) بیشتر بوده و مازاد درآمد در اختیار استان قرار گرفته است، که در این بین امور مالیاتی، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی عملکرد بسیار خوبی در وصول درآمد‌ها داشته‌اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سپس به مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی اشاره کرد و گفت فروش اموال مازاد دولتی فرصت بزرگی برای ایجاد تحول اقتصادی در استان است.
رئیس سازمان برنامه بودجه استان عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرستان‌های استان را ۶۴۶ میلیارد تومان اعلام و گفت که شهرداری‌ها باید این رقم را به کار‌های عمرانی عام المنفعه اختصاص دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ارایه گزیده‌ای از مهم‌ترین بند‌ها و تبصره‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ با نگاه استانی نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در قالب این تبصره‌ها و قوانین نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.
شاهینی گفت رتبه رشد بودجه استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۲۲ به رتبه ۳ در کشور رسیده است؛ که یکی از موفقیت‌های بزرگ بودجه‌ای استان است.
وی تصریح کرد : بعد از ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ به استان، جلسات کارشناسی متعددی جهت تدوین و بروز رسانی شاخص‌های توزیع بودجه با کارشناسان بودجه سازمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار وسپس گزارش نهایی توزیع، برای تایید به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه گردید.
وی اظهار داشت بودجه سال ۱۴۰۳ استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶۰۰ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۲ که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
شاهینی افزود؛ ترکیب منابع اعتباری ابلاغی استان در سال جاری متنوع بوده است و ردیف‌هایی از جمله توازن، نفت، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی اعتباری، ۲۷ صدم درصد و ... لحاظ شده که در بین ۲۱ فصل توزیع خواهد شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت؛۳۶۴میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده است که این اعتبار در بخش‌های راه روستایی، راه عشایری، مدارس، مسکن محرومین، آب روستایی و آبخیزداری توزیع خواهد شد.
در پایان جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با اکثریت طرح‌ها موافقت و برخی از طرح‌ها نیز جهت بررسی مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

شاهینی افزود: میزان بودجه امسال شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲ ودر سرفصل‌های مختلف به ترتیب از ۳۱۹ به ۳۶۸، ۱۰۸ به ۱۶۶ و ۸۸ به ۱۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: بودجه گچساران و باشت به ترتیب از ۴۳۰ به ۸۳۰ میلیارد تومان و ۸۴ به ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

میزان بودجه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بهمئی نیز به ترتیب از ۲۹۶ به ۴۳۰، ۸۸ به ۱۲۵، ۱۱۹ به ۲۲۹ میلیارد تومان رشد یافت و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرستان لنده نیز ۹۲ میلیارد تومان است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار