مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان گیلان:

اعلام آمادگی سازمان تعاون روستایی گیلان برای خرید برنج

کد خبر: ۱۱۷۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 31 July 2024

دکتر کیوان حسن پور مدیرکل سازمان تعاون روستایی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک  گیلان با بیان اینکه در هفته ای که در پیش رو داشتیم جلسه ای را با معاونت وزیر ، معاونت فنی و بازرگانی به همراه تنی چند از نمایندگان مجلس و تمامی مدیران اتحادیه و مدیرعامل اتحادیه استانی تعاون روستایی در خصوص هم اندیشی و قیمت گذاری برنج داشتیم که تا دو هفته آینده قرار است این محصول برداشت شود .
طبق برنامه  ای که از پیش تعیین شده بود طرح زنجیره ای ارزش برنج را از یک ماه قبل ارائه  داده بود یم که این طرح از لحظه کاشت، داشت ،برداشت، تهیه بذر ،آماده کردن و تسطیح زمین و خود هزینه زمینی که در اختیار کشاورز هست محاسبه شده تا به مرحله کوددهی و برداشت و سفیدشدن برنج به ازای هر کیلو برنجی که کشاورز تا به این مرحله رسانده است  ۸۵هزار و ۳۰۰ تومان از دید کارشناسان حوزه تعاون روستایی استان محاسبه شده است که بر این اساس اعلام کردیم ؛قیمت برنج از این مبلغ پایین تر نباید باشد و ما دفاع لازم را برای زحمات عزیزان کشاورز خواهیم داشت.
مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان گیلان با عنوان اینکه بارش رحمت الهی در روزهای اخیر متاسفانه خسارت هایی در حدود ۱۰تا ۱۲درصد در برداشت محصول ایجاد کرده و با توجه به اینکه کشاورزان زیادی ممکن است از بیمه محصول برخوردار نباشند در هر صورت در شرایطی هستند که صدمات جبران را ناپذیری در طول مسیر کاشت، داشت و برداشت برنج دارند، شایسته است که ما بتوانیم رقمی را برای خرید توافقی برنج که برای کشاورز هم قابل ارزش باشد از دولت محترم آقای پزشکیان بگیریم.
دکتر حسن پور خرید برنج سال گذشته را توسط سازمان ۳ هزار تن اعلام کرد که به ازای هر کیلو  ۷۵ تا  ۸۵ هزار تومان بوده است  که ۱۰  هزار تن هم مشارکت در خرید داشته، وخرید امسال این سازمان از  ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.
که اگر به صورت توافقی شروع به خرید کنیم تا هر میزان و بنا به گفته رئیس سازمان تعاون روستایی با پشتوانه مالی که در اختیار ما و شالی کوبان قرار می گیرد وام ها و تسهیلاتی را در اختیار شالی کوبان قرار داده و این پشتوانه مالی که از شنیده ها بر می آید از  ۱۰۰۰میلیارد تومان است که ممکن است کم یا زیاد شود و سازمان با تمام قوا می تواند مدیریت کند تا اندازه ای مرهم درد و مشکلات کشاورزان عزیز باشد.
بنا به گفته مدیرکل سازمان تعاونی روستایی استان گیلان  حدود ۸۰۰ کارخانه شالیکوبی  مدرن در استان وجود دارد که می توانند با مدیریت آنها وام و تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته و این خرید را انجام دهند. 
پیش بینی دو تا سه هزار میلیارد تومان برای خرید برنج گیلان در نظر گرفته شده است که با کمک بانک ها به تعاونی ها انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار