۱۲۲ واحد اقامتی در مسیر زائران اربعین در آذربایجان غربی قرار دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، گفت: ۱۲۲ واحد اقامتی، ۵۳۶۵ تخت و ۲۲۶۰ اتاق در مسیر تردد زوار اربعین وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷ 30 July 2024

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی ، «مرتضی صفری» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی با ارائه آمار زائران اربعین در سال گذشته و پیش بینی تعداد آنها در سال جاری گفت: در سال گذشته برای حدود ۲۰۰ هزار نفر زائر در مرز تمرچین برنامه ریزی شده بود که ۱۳۱ هزار نفر تردد داشتند و امسال نیز برای ۵۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است که پیش بینی می‌شود آمار تردد نسبت به سال گذشته دو برابر شود. او با اشاره به تعداد مراکز اقامتی در مسیر تردد زوار، نیز گفت: ۱۲۲ واحد اقامتی در مسیر تردد زوار، ۵۳۶۵ تخت و ۲۲۶۰ اتاق وجود دارد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، درباره تعداد سرویس‌های بهداشتی ایجاد شده در مسیر پیاده روی اربعین و مقایسه این تعداد با سال گذشته نیز گفت: در مسیر پیاده روی اربعین و برای زائران اربعینی ۲۸ چشمه در ۴ مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد. او درباره تعداد بازارچه‌های صنایع دستی که در مرز تمرچین راه اندازی شده است نیز بیان کرد: یک مورد بازارچه صنایع دستی برای مرز تمرچین پیش بینی شده است و در کنار همه موکب‌های اربعین امکان برپایی بازارچه صنایع دستی وجود ندارد.

صفری درباره اقدامات ابتکاری اداره کل استان برای میزبانی از زائران، نیز گفت: برپایی موکب و استقبال از زائران حسینی، استقرار راهنمای گردشگر در موکب جهت راهنمایی زائران، تهیه بروشور و کتابچه راهنمای مسیر رفت و برگشت، تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک از جمله اقداماتی است که اداره کل استان آذربایجان غربی برای مسیر پیاده روی اربعین تدارک دیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار