استاندار آذربایجان‌غربی:

تردد یک‌سره زوار اربعین از تمرچین به کربلا پیش‌بینی شد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام ویژه صورت گرفته برای کاهش مشکلات زوار اربعین از مرز تمرچین تا کربلای معلی گفت: در این راستا تردد یک سره از مرز تا کربلا پیش بینی شده که بسیاری از مسائل زائران را حل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸ 16 July 2024

 به گزارش  تابناک آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان افزود: ما امسال برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعینی اباعبدالله الحسین (ع) خواهیم بود که به همین منظور مشکلات ۲ سال گذشته آسیب شناسی شده تا بتوانیم میزبانی خوبی از زوار داخلی و کشورهای منطقه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا اسکان و خدمات بهداشتی درمانی، پارکینگ مناسب برای خوردوها و ارائه خدمات حداکثری در همه بخش ها در مرز تمرچین تدارک دیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال های گذشته، زائران باید طی چند مرحله از تمرچین به کربلا مشرف می شدند، ادامه داد: در سفر اخیر صورت گرفته به اقلیم کردستان عراق و دیدار با سران این منطقه و همچنین سفر روزهای گذشته وزیر کشور عراق به ایران، طرح موضوع شد و قرار شد امسال شاهد تردد یکسره زوار از مرز تمرچین و حاج عمران به سمت کربلا باشیم.

معتمدیان اظهار کرد: همچنین تدابیری اندیشیده شده که در مسیر بازگشت نیز از کربلا به حاج عمران مسیر مستقیم پیش بینی شود.

وی همچنین خنک بودن مرز تمرچین نسبت به دیگر مرزها را در ایام زیارت اربعین یادآور شد و گفت: یکی از مهمترین مزیت هایی که این مرز دارد، خنک بودن نسبت به دیگر مرزها با توجه به گرمای بی سابقه در دیگر مرزهاست که می تواند زمینه حضور بیش از پیش زوار را فراهم کند.

وی افزود: حداقل ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت برای تردد از مرز تمرچین در سال جاری پیش بینی شده و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار