۱۳۵ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان صادر شد

مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات تقریبی ۲۰۴ هزار و ۶۳۶ تُن انواع کالا از گمرکات این استان به کشورهای دیگر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال خبر داد و گفت: ارزش صادرات این مقدار کالا بیش از ۱۳۴ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار بود.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸ 27 July 2024
به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا؛ شهریار شهریاری با بیان اینکه صادرات این مقدار کالای غیرنفتی گلستان به لحاظ وزنی ۲۷ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۵۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است گفت: «پسته، پلی اتیلن ویژه روکش سیم و کابل، پنیر، پلی استایرن قابل انبساط و مقاوم، انواع لوله پروفیل، یُد، خوراک آماده آبزیان، میله‌های آهنی، تخم مرغ و پلی اتیلن غیرپودری»، به ترتیب ۱۰ کالای نخست صادراتی استان گلستان در چهار ماه ابتدای امسال بوده است.
شهریاری ادامه داد: در بین ۱۰ کالای نخست صادراتی از گمرکات گلستان، «پسته فندقی» با وزن تقریبی ۲ میلیون کیلوگرم و ارزش دلاری افزون بر ۱۵ میلیون ریال در رده نخست و «پلی اتیلن غیرپودری» با وزن تقریبی چهار میلیون کیلوگرم و ارزش دلاری سه میلیون و ۷۳۶ هزار دلار در رده دهم بوده است.
مدیرکل گمرکات گلستان همچنین گفت: کالا‌های غیرنفتی از گمرکات این استان به ترتیب به ۲۳ کشور آسیایی و اروپایی «ترکمنستان، قزاقستان، عراق، ازبکستان، پاکستان، افغانستان، بلغارستان، ارمنستان، روسیه، رومانی، ویتنام، قرقیزستان، آذربایجان، ایتالیا، امارات، تاجیکستان، گرجستان، عمان، صربستان، قطر، ترکیه، بحرین و کویت» صادر شده است.
شهریاری اظهار کرد: در چهار ماه ابتدای امسال ترکمنستان مقصد نخست صادرات کالا‌های غیرنفتی از کمرگات گلستان باحدود ۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار معادل تقریبی ۳۲ درصد از کل صادرات، بوده است.
اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.
در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار