تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پانزدهم مرداد در گلستان

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ مرداد ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 09 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان»، قربان حاجی‌مشهدی خرداد و تیرماه هر سال را زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی بیان کرد و افزود : با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، موعد تسلیم اظهارنامه مشاغل که تا پایان خرداد ماه بود تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شد.

وی گفت : موعد تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و شرکت‌ها نیز تا پایان تیر ماه است، همچنین افرادی که املاک تجاری خود را اجاره می‌دهند تا پایان تیر ماه برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر اجاره املاک تجاری فرصت دارند.

او اضافه کرد: تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل، اشخاص حقوقی و شرکت‌ها و مالیات بر اجاره املاک تجاری به صورت سالانه انجام می‌شود اما تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به صورت فصلی اتفاق می‌افتد و مودیان مکلفند در پایان هر فصل اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل سازمان امور مالیاتی دهند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه پارسال حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال مالیات از مردم گلستان وصول و صرف هزینه‌های جاری استان شد، افزود: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

حاجی‌مشهدی تاکید کرد: هزینه پروژه‌های عمرانی از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده که ما این مبلغ را ماهانه از مودیان دریافت کردیم و ماهانه به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریز شده است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی گلستان؛ پارسال ۱۲۰ هزار مودی مالیاتی در استان گلستان اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دادند و امور مالیاتی استان ۸۵ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی را پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار